مقالات تخصصی دندانپزشکی

مقررات استفاده از جداکننده آمالگام آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا

مقررات استفاده از جداکننده آمالگام آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا

این مقاله توسط دکتر جین ویلیامز و در  انجمن دندانپزشکی آمریکا تالیف شده است و فروشگاه ابزار دندانپزشکی فاراطب پیشرو آنرا به جامعه پزشکی تقدیم می نماید. امید است که نکات موجود در مقاله “مقررات استفاده از جداکننده آمالگام آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا” بتواند به دندانپزشکان کشور و سرتاسر جهان کمک نماید تا علاقمندان به حفظ محیط زیست بتوانند با قوانین بین المللی مرتبط آشنا شده و نقش خود را به عنوان یک دندانپزشکی، برای حفاظت محیط زیست در زمان حال و آینده ایفا نمایند. هرچند این قوانین در کشور ما وجود ندارند و یا اگر وجود دارند نادیده گرفته میشوند، اما این وظیفه فردی متخصصین دندانپزشکی و دست اندرکاران را در قبال حال و آینده بیشتر می کند.

قبل از ورود به مقاله از دندانپزشکان محترم و علاقمند به تالیف مقاله دعوت می کنیم تا در صورت تمایل مقالات تالیفی-تحقیقی خود را برای ما ارسال نمایند. مقالات شما همراه با معرفی مختصر شما و ارجاع به سایت شما قابل درج در فروشگاه ابزار دندانپزشکی فاراطب پیشرو خواهد بود.

آیا مطب شما مقررات را رعایت می‌کند؟

شرایط استفاده از جداکننده آمالگام آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده امریکا (EPA) از 14 جولای اجراء می‌شود.

علی‌رغم شرایط بی‌سابقه ناشی از بحران کووید 19،  مقررات جداکننده آمالگام آژانش حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده (EPA) از تاریخ 14 جولای اجراء شد.

براساس قوانین EPA، مجموعه‌‌های دندان پزشکی خاصی که زباله‌های پساب خود را تصفیه‌ خانه‌های عمومی می‌ریزند (مثل سیستم‌های فاضلاب شهری) مشمول این قانون می‌شوند. برخی دندان پزشک ها علی‌رغم استفاده از جداکننده آمالگام، مشمول این قانون نمی‌شوند. براساس قانون EPA، سیستم‌های جداکننده آمالگام باید در بازه زمانه 10 ساله، تحت این قانون کار کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره قانون آمالگام EPA به سایت ADA.org/RecycleAmalgam  مراجعه کنید.

جوردن برنر دکتر مستقر در سیاتل، یک مطب را خریداری کرد که از قبل به یک جداکننده آمالگام مجهز بوده. او می‌گوید: «من در سال 2014 این مطب را خریداری کردم و یک جداکننده آمالگام در سیستم وجودداشت چون در واشنگتن، باید تا مدت‌ها از آن استفاده می‌کردیم. اینجا فرق دارد و جداکننده قدیمی شده.»

اما صادقانه بگویم، این دستگاه برای پنج صندلی دندان پزشکی از جمله خودش و دو متخصص بهداشت کافی نبود. دکتر برنر بعد از چند سال طبابت، متوجه شد که این جداکننده‌ها چه قدر کند و ناکارآمد هستند. برادر او که همکارش هم هست، دید او را ارتقاء داد. او می‌گوید: «برادرم در مطب من کار می‌کند و متوجه شد که مکش دستگاه خوب نیست.»

دکتر برنر از برادرش خواست تا نظرش را اعلام کند. برنر گفت: «او با یک شرکت فروشنده صحبت کرد و گفت که یک دستگاه با طول عمر بالا می‌خواهد که نیاز به جایگزینی نداشته باشد و کیفیت آن بالا باشد.» آنها هم سیستم ربک[1] را برای او نصب کردند.

مقررات استفاده از جداکننده آمالگام آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا
مقررات استفاده از جداکننده آمالگام آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا

دکتر برنر از پیشنهاد برادرش استقبال کرد و دستگاه جداکننده آماگرام ربک را نصب کرد. او فکر می‌کند که این دستگاه، یک راه‌حل کامل است و هزینه‌‌های تعمیر، خدمات و دفع پساب مناسب است.

او گفت: «خیلی وقت بود می‌خواستم این کار را انجام بدهم. من به خاطر قوانین مقابله با کرونا دچار مشکل شده بودم. تصمیم گرفتم چند سیستم را ارتقا‌ء بدهم. اوضاع خوب شده و مشکلی ندارم.

دکتر برنر از واحد جدید راضی است و به همکارانش پیشنهاد می‌کند برای رهایی از مشکلات، از جداکننده آمالگام مدل HealthFirst Rebec Environmental CatchHG استفاده کنند. او می‌گوید: «اگر دچار مشکل شدید و فکر می‌کنید جداکننده آملگام همیشه خراب می‌شود یا محفظه دستگاه را زودبه‌زود عوض می‌کنید، بهتر است از سیستم Rebec استفاده کنید که از خرابی مکش جلوگیری می‌کند و دیگر لازم نیست نگران تعمیر قطعات باشد.»

پس از بررسی‌های دقیق بخش بررسی محصول حرفه‌ای انجمن دندان پزشکی آمریکا، جداکننده آمالگام مدل HealthFirst Rebec Environmental CatchHG، مدرک مزیت اعضاء انجمن دندان پزشکی آمریکا را کسب کرد.

Healthfirst، قیمت‌های جداکننده آمالگام مدل HealthFirst Rebec Environmental CatchHG را مشخص می‌کند و تخفیقی را هم برای بازیابی اقتصادی در نظر گرفته. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه بازیابی آمالگام Healthfirst به وب‌سایت Healthfirst مراجعه کنید.

خانم ویلیامز یک نویسنده و ویراستار مستقل است که در اخبار دندان پزشکی تخصص دارد. برای ارتباط با او به آدرس اینترنتی [email protected]. مراجعه کنید.


[1] Rebec

دیدگاهتان را بنویسید