مقالات تخصصی دندانپزشکی

استراتژی‌های اقتصادی در پاندمی کرونا برای دندانپزشکان

استراتژی‌های اقتصادی در پاندمی کرونا برای دندانپزشکان

این مقاله توسط دکتر راجی پی لوین در انجمن دندانپزشکی آمریکا تالیف شده است و فروشگاه ابزار دندانپزشکی فاراطب پیشرو آنرا به جامعه پزشکی تقدیم می نماید. امید است که نکات موجود در مقاله “استراتژی‌های اقتصادی در پاندمی کرونا برای دندانپزشکان” بتواند به دندانپزشکان کشور و سرتاسر جهان کمک نماید تا چالش های اقتصادی و کاری موجود در دوران کرونا و حتی پس از کرونا را بهتر و آسانتر پشت سر بگذارند.

قبل از ورود به مقاله از دندانپزشکان محترم و علاقمند به تالیف مقاله دعوت می کنیم تا در صورت تمایل مقالات تالیفی-تحقیقی خود را برای ما ارسال نمایند. مقالات شما همراه با معرفی مختصر شما و ارجاع به سایت شما قابل درج در فروشگاه ابزار دندانپزشکی فاراطب پیشرو خواهد بود.

استراتژی‌های با ارزش برای بازیابی اقتصادی

کووید 19، دندان پزشکی را تا ابد تغییر داده. با این که دندان پزشک ها دوست دارند مثل قبل کار کنند، اما شرکت‌های موفق باید سریعا از رویکردهای جدید در استراتژی، مدیریت و کار استفاده کنند.  رهبران در این رشته کاری که در اجراء استراتژی‌ها، سیستم‌ها، طراحی و آموزش کارکنان تعلل کنند از دیگران عقب می‌مانند و همیشه باید سعی کنند خود را به دیگران برسانند.

تاریخ تکرار می‌شود

رکود سال 2008-2009 به مجموعه‌ای از چالش‌هایی منجر شد که خیلی به مشکلات امروز شباهت دارند. براساس تحقیقات مرکز داده‌‌ای  گروه لوین (گروه جمع‌آوری داده‌‌ برای گروه مشاوره لوین)[1]، 91 درصد از کسب‌وکار‌ها قبل از سال 2008 رشد داشتند. اما، در طول و بعد از رکود بزرگ، بین سال‌های 2008 و 2012، 75 درصد از کسب‌‌وکارهای مربوط به دندان پزشکی افت داشتند. در ابتدا، این طور تصور می‌شد که اطلاعات مربوط به این چهار سال گمراه‌کننده است  و این کسب‌وکارها به دوران «موفقیت خودکار» قبل از دوران رکود بازمی‌گردند. متأسفانه این اتفاق نیافتاد.

در سال 2012، صنعت دندان پزشکی دوباره رشد کرد و اما با رشد خیلی کم‌تر. در برخی سال‌ها، دندان پزشک ها تنها رشد 2درصد یا کم‌تر را تجربه کردند و این برای جبران تغییرات در این حرفه کافی نبود چرا که دندان پزشک ها به طور دائم در معرض مشکلات رقابت و فشارهای مالی بودند. چالش‌های بخش خصوصی توسط سازمان خدمات دندان پزشکی مشخص شد و گسترش برنامه‌های بازاریابی کسب‌وکارهای دیگر، فناوری‌های گران‌تر و هزینه‌های مازاد بالا، امروزه باعث شده تا سیستم‌های و استراتژی‌های جدید در این صنعت اجراء شوند.

بین سال‌های 2017 تا 2019، اقتصاد دوباره رشد کرد و تأثیر مثبتی بر صنعت دندان پزشکی داشت. این رشد اقتصادی باعث شد تا بعضی از دندان پزشک ها، سیستم‌ها و استراتژی‌های جدید را رها کنند و به کسب‌وکار معمول خود قبل از دوران رکود برگردند. آنها باور داشتند که استفاده از سیستم‌ها و استراتژی‌های ایده‌آل ضروری نیست، چون دندان پزشک ها دوباره موفقیت و رشد خودکار را به دلیل اقتصاد مناسب تجربه خواهند کرد. تا این که کووید 19 وارد صحنه شد و این بیماری به شکل جدی فراگیر شد.

دندان پزشکی‌ها تعطیل و پلمپ شدند و دندان پزشک ها متحمل ضرر شدند و کنترل این بیماری با ابهام همراه بود، تقاضا برای مراجعه به مطب‌ها بسیار کم شد، تأمین تجهیزات حفاظتی برای پرسنل پزشکی و ارائه وام کاهش پیدا کرد و بازپرداخت بعضی از وام‌ها نزدیک بود. امروزه، کادر پزشکی به دنبال راهی برای اجراء بهترین سیستم هستند که به آنها این اجازه را می‌دهد تا بازیابی اقتصادی و کار با موفقیت انجام شود.

قدرت سیستم‌ها

در اولین قدم برای درمان باید بدانیم هر کسب‌وکاری دچار تغییر شده. شاید خیلی واضح به نظر برسد، اما بهتر است بدانید که اولین ماه‌های بازیابی می‌تواند تأثیر غیرواقعی ایجاد کند چرا که بعد از کاهش تقاضای طولانی، این بار تقاضا بیشتر می‌شود. اما، تقاضا بعد از چهار ماه کاهش پیدا می‌کند و اکثر کسب‌وکارها با کاهش تولید روبه‌رو می‌شوند. ما تخمین می‌زنیم که این کاهش تولید متناسب با سیستم‌ها، طراحی و آموزش کارکنان بین 15 تا 50 درصد خواهد بود.

حالا چه طور می‌توانید یک بازیابی اقتصادی موفق داشته باشیم؟ از سیستم شروع کنید، سیستم‌ها همان مستند‌سازی قدم‌به‌قدم هستند که روش کار را مشخص می‌کنند. سیستم‌ها همیشه یک عامل مهم در موفقیت کار بوده‌اند. بهترین کسب‌وکارها همیشه از سیستم‌های دقیق و تعریف‌شده استفاده‌ کرده‌اند و امروزه برای بقاء و بازیابی موفق ضروری هستند.

توجه داشته باشید که ابهام زیادی در کار هست،‌ اما تمرکز سیستم‌ها تغییر نکرده‌ است. حوزه‌های کاری مثل برنامه‌ریزی، بهره‌وری پزشک‌، بهره‌وری بهداشت و تجربه جدید بیمار،ارائه پرونده، خدمات مشتری، مدیریت تلفنی، تحلیل و مدیریت بیمه و جریان بیمار، همگی به سیستم‌های نیاز دارند که به طور دقیق اجراء و نظارت شوند.

برخلاف رستوران‌ها و خرده‌فروشی‌ها، مردم هنوز دندان پزشکی را مهم می‌دانند و بخش زیادی از مطب‌ها می‌توانند بازیابی اقتصادی داشته باشند. سؤال این است که بازیابی چه قدر موفق خواهد بود؟ پزشک ها با بررسی بزرگترین چالش‌ها در این حوزه و با استفاده از کارآمدترین و مؤثرترین سیستم‌ها و استراتژی‌های با ارزش می‌توانند هم بقاء داشته باشند و هم شکوفا شوند.

استراتژی‌های با ارزش

استراتژی‌های با ارزش تنها بر یک چیز تمرکز دارند (بازیابی). تاکتیک‌های کلاسیک مدیریت مانند ایجاد دید پنج ساله یا طرح استراتژی بلندمدت، امروزه در این عصر مبهم و غیرقابل‌پیش‌بینی، واقع‌گرایانه نیستند. ما تخمین می‌زنیم که این بازیابی حدود 24 ماه طول می‌کشد. در این بازه زمانی، پزشک ها باید سیستم‌هایی را ایجاد کنند که  تا حد امکان بر افزایش تولید، درآمد و سود تمرکز داشته باشند و در همین حین پروتکل‌های مقابله با کووید 19 را رعایت کنند. مثال‌هایی از استراتژی‌های با ارزش برای حمایت از سیستم‌ها در این بازه زمانی عبارتند کاهش زمان نشتن بیمار بر روی صندلی، کاهش مراجعات غیرضروری، برنامه‌ریزی مؤثر برای بیماران و انجام سریع‌ترین درمان، افزایش مزایای بیمه، کاهش مراجعات مجدد، کاهش هزینه‌های ثابت، آموزش کارکنان و اندازه‌گیری عملکرد روزانه و هفتگی.

خلاصه

عرضه و تقاضا در زمینه دندان پزشکی که زمانی به موفقیت کمک می‌کرد، امروزه به بازیابی اقتصادی در دوران کووید 19 کمک نمی‌کند. هر پزشکی که از سیستم کاری کارآمد، استراتژی‌های با ارزش جدید و طراحی  و آموزش مناسب استفاده کند، موفق خواهد بود.

Dr. Roger Levin

دکتر لوین، مدیرعامل و مؤسس گروه مشاوره مدیریت لوین است که برای افزایش تولید با بیش از 30000 کارمند کارکرده است. او 67 کتاب کتاب و 4000 مقاله نوشته است و معمولا سیمنارهایی را در آمریکا و در کل جهان برگزار می‌کند. برای ارتباط با  دکتر لوین و پیوستن به 40000 دندان پزشکی راهنمایی‌های تولید دندان‌پزشکی او را دریافت کرده‌اند، به سایت www.levingroupcom یا ایمیل [email protected] مراجعه کنید.

حقایق کاری

برای درک بهتر تأثیر کووید 19 بر فعالیت‌های دندان پزشکی آمریکا، مؤسسه سیاست‌گذاری سلامت انجمن دندان پزشکی آمریکا یک نظرسنجی دوهفتگی درباره شرایط اقتصادی در دوران شیوع کرونا را انجام داده است. آخرین موج از این نظرسنجی با جمع‌آوری داده‌های هفته 27 جولای، نشان می‌دهد که حجم بیماران و درآمد کلی در مقایسه با اوایل جولای افزایش داشته است. مؤسسه سیاست‌گذاری سلامت، همچنان داده‌ها را به مرور زمان نظارت می‌‌کند و هر دو هفته، در هر ایالات، خلاصه‌‌ای از وضعیت ارائه می‌دهد. برای مشاهده آخرین نتایج به سایت ADA.org/HPI مراجعه کنید.


[1] Levin

دیدگاهتان را بنویسید