اخبار دندانپزشکی و پزشکی

تدوین دستورالعمل کشوری مبارزه با اپیدمی کرونا در دندانپزشکی

تدوین دستورالعمل کشوری مبارزه با اپیدمی کرونا در دندانپزشکی

دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از تدوین دستورالعمل کشوری مبارزه با اپیدمی کرونا ویروس برای توانمندسازی کادرهای بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشکده‌های دندانپزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهزاد هوشمند با تاکید بر به‌روزرسانی و توانمندسازی کادرهای بهداشتی، درمانی و آموزشی و اعضای هیأت علمی دانشکده‌های دندانپزشکی کشور در راه مبارزه با ویروس کرونا گفت: به منظور بالا بردن سطح سواد سلامت عامه مردم تدوین دستورالعمل کشوری مبارزه با اپیدمی کرونا ویروس در دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اپیدمی کرونا ویروس در کشور و نقش دانشکده‌های دندانپزشکی به عنوان مراکز بالفعل آموزشی، درمانی و بهداشتی کشور بر آن شدیم که با هماهنگی و همدلی تمامی واحدهای ذیربط در نظام سلامت، انجمن‌های علمی تخصصی و جامعه دندانپزشکی ایران مجموعه‌ای را براساس استانداردهای جهانی و به منظور استمرار فعالیت‌ها در این بخش تدوین کنیم.

کرونا در دندانپزشکی
کرونا در دندانپزشکی

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از تدوین وابلاغ دستورالعمل کشوری دانشکده‌های دندانپزشکی در ارتباط با استمرار فعالیت‌ها در شرایط جدید کشور و تدوین دستورالعمل گزیده نکات بالینی و ارائه خدمات دندانپزشکی در اپیدمی کرونا ویروس خبر داد.

هوشمند تدوین پمفلت های آموزشی و فرم‌های خودغربالگری، فرم تریاژ تشخیصی و غربالگری بیماران جهت بهره برداری توسط مراکز آموزش درمانی و دانشکده‌های دندانپزشکی سراسر کشور را از جمله مفاد مصوب در این دستورالعمل کشوری نام برد.

منبع : خبرگذاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید