اخبار دندانپزشکی و پزشکی

آموزش مجازی دانشکده های دندانپزشکی استانداردسازی می شود

آموزش مجازی دانشکده های دندانپزشکی استانداردسازی می شود
[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، جلسه شورای آموزشی دانشکده دندانپزشکی با حضور دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، هیئت رئیسه دانشکده، مدیران و معاونان آموزشی گروه ها برگزار شد.

دکتر بهزاد هوشمند در این نشست با اشاره به جایگاه ممتاز دانشکده دندانپزشکی شهیدبهشتی، تقویت این نقطه قوت را لازم دانست و گفت: وجود زیرساخت های مناسب و قرارداد دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی وزارت بهداشت با دانشگاه علوم پزشکی مجازی، شرایط را برای تحقق این هدف مهیا ساخته است.

وی از استانداردسازی آموزش مجازی و اجرای طرح توانمندسازی اعضای هیئت علمی در دانشکده دندانپزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه هایی از اساتید علاقمند برای استفاده از تجربیات آنان در تدوین شیوه نامه آموزش مجازی انجام می شود.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت و مدیر گروه آموزشی پریودانتیکس دانشکده دندانپزشکی ز زحمات اساتید و اعضای هیئت علمی دانشکده در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ تقدیر کرد.

دکتر محسن دالبند رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این نشست گفت: تربیت و آموزش نیروی انسانی مومن، متعهد و علمی ماهر رسالت این دانشکده است اما در شرایط فعلی فراگیران باید شیوه کنار آمدن با شرایط خاص و بحرانی نظیر اپیدمی کرونا را با رعایت تمام اصول و پروتکل های بهداشتی فرا بگیرند.

وی ضمن تبیین اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری و کنترل کرونا از جمله PPE فرد، تهویه هوا، رعایت و کنترل بهداشت خاطرنشان کرد: فعالیت های آموزشی دانشکده به صورت تدریجی، با تعداد محدود نیروی انسانی (دانشجو، بیمار و سایر نیروهای انسانی) و توأم با اصول منطقی شروع می شود.

دالبند با تقدیر از زحمات اساتید، اعضای هیئت علمی و دستیاران تخصصی در خدمت رسانی به بیماران و ارایه درمان های اورژانسی دندانپزشکی در اپیدمی کرونا خاطرنشان کرد: با تمام نیرو و امکانات در راستای رفع مشکلات و پیشبرد اهداف آموزشی و درمانی دانشکده تلاش خواهد کرد.

در ادامه جلسه دکتر شاهین کسرایی معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی در خصوص دستورالعمل های ستاد ملی کرونا درخصوص ادامه فعالیت مراکز دانشگاهی، ظرفیت خوابگاه های دانشجویی توضیحاتی بیان کرد.

به گفته دکتر کسرایی برنامه آموزش کلینیکی دانشجویان به صورت منعطف و متغیر و مرحله به مرحله تنظیم شده است. قبل از ورود دانشجویان دندانپزشکی ترم ۱۲ به بخشها با همکاری معاونت درمان جلسه توجیهی آموزش حفاظت فردی – اجتماعی برای دانشجویان برگزار می شود و سپس دانشجویان وارد دانشکده و بخشها می شوند.

وی گفت: غربالگری بیماران، دانشجوبان، اساتید و دیگر اعضای دانشکده از نظر بیماری انجام می شود و درصورت مناسب بودن وضعیت، بخشها به فعالیت درمانی و برنامه های آموزشی خود ادامه می دهند و در غیر این صورت برنامه های آموزشی دانشجویان تغییر می یابد.

کسرایی تاکید کرد: گروه های آموزشی در این شرایط باید ضمن آموزش پروتکل های بهداشتی، رعایت و پیشگیری، اصول بهداشتی و برنامه های عملی به گونه ای برنامه ریزی کنند که احساس نگرانی و استرس فراگیران و خانواده هایشان نسبت به بیماری به حداقل برسد تا دانشجویان بتوانند با آرامش خاطر به آموزش و کار عملی ادامه دهند.

در این نشست در خصوص مسایل جاری آموزش از جمله برنامه ریزی بخش ها برای بازگشایی، مسائل مرتبط با دانشجویان، آموزش مجازی دروس و مسائل مرتبط با آموزش دستیاران تخصصی بحث و بررسی صورت گرفت.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید