اخبار دندانپزشکی و پزشکی

وبینار «بررسی شرایط بازگشایی دانشکده های دندانپزشکی» برپا می شود

وبینار «بررسی شرایط بازگشایی دانشکده های دندانپزشکی» برپا می شود
[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر پویان امینی شکیب معاون بین الملل دانشکده دندانپزشکی تهران با اعلام این خبر افزود: وبیناری با موضوع: «بررسی شرایط بازگشایی دانشکده های دندانپزشکی در نقاط مختلف دنیا» با حضور اساتید و دانشجویانی از سراسر جهان در روز جمعه ششم تیرماه ۹۹  برگزار می شود.

معاون بین الملل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در دوران بحران بیماری کرونا، ارتباط های بین المللی خیلی سخت و دچار اختلال شده است گفت: برنامه ریزی هایی انجام شد که از این بحران  فرصت هایی ایجاد شود تا عبور از این شرایط را آسان تر کند.

وی با بیان اینکه ما در این بحران در اولین قدم به کمپین Corona Fighters که دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در معاونت بین الملل دانشگاه تشکیل داده بودند پیوستیم، گفت: در این کمپین دو کار اصلی انجام شد که اولین آن تولید محتواهای آموزشی برای دانشجویان بین الملل و مخاطبین بین الملل بود که این محتوا ها به کمک، اعضای هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی و دانشجویان تولید شد. دومین آن مبحث شبکه سازی بود که این مساله خیلی به امید بخشی به دانشجویان و اعضای هئیت علمی کمک کرد.

امینی شکیب گفت: در دوران کرونا از حضور فیزیکی اساتید مدعو بین المللی دانشکده محروم شدیم و تصمیم گرفتیم وبینارها را گسترش دهیم که در این راستا مکاتبات وسیعی را با همه اساتید بین المللی انجام دادیم که این کار با کمک معاونان بین الملل گروه های آموزشی دانشکده به وضعیت مطلوبی رسید.

وی افزود: ۶ وبینار در قالب کمپین Corona Faghters برگزار کردیم که دو مورد از آنها به طور اختصاصی به روی تحولات آموزش عالی پس از شیوع کرونا اختصاص داشت. در کنار آن با کمک گروه های مختلف آموزشی و حمایت مدیران گروه ها تا این لحظه ۱۰ وبینار بین المللی با موضوع تخصصی آنها برگزار کردیم و با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم تا آخر تیر ماه ۹۹ دانشکده دندانپزشکی در مجموع ۲۰ وبینار بین المللی برگزار کرده است.

معاون بین الملل دانشکده دندانپزشکی تهران افزود: سعی کردیم در کنار وبینار، نشست ها و جلسات بین المللی هم برگزار کنیم که یکی از آنها سمپوزیوم سه روزه ای بود که با کمک معاونت بین الملل دانشگاه برگزار شد که در یکی از پنلهای آن، تحولات رخ داده در آموزش دندانپزشکی بعد از شیوع کرونا بررسی شد.

وی گفت: همچنین وبیناری با موضوع «بررسی شرایط بازگشایی دانشکده های دندانپزشکی در نقاط مختلف دنیا» با حضور اساتید و دانشجویانی از سراسر جهان در روز جمعه ششم تیرماه ۹۹  برگزار می شود.

امینی شکیب افزود: برنامه ما برای وبینارها این است که در فاز اول وبینارها را به صورت تک تک برگزار کنیم تا گروه های آموزشی دانشکده تجربه کافی برای آشنا شدن با برگزاری این وبینارها پیدا کنند که این مرحله در گروه های آموزشی پشت سر گذاشته شده است.

وی یادآور شد: فاز دوم که در آستانه ورود به آن هستیم آن است که مجموعه ای از وبینارها را به دوره های کوتاه مدت تبدیل کنیم تا در جذب مخاطبین بین المللی کمک کننده باشد.

معاون بین الملل دانشکده دندانپزشکی تاکید کرد: هدف از برگزاری تمام این وبینارها تقویت روابط با نقاط مختلف دنیا و استفاده از تجربیات کشور های مختلف در حوزه های تخصصی دندانپزشکی است.

امینی شکیب ضمن اشاره به اینکه سامان دادن به وضعیت دانشجویان بین الملل یکی از چالش هایی بود که سعی کردیم در این مدت انجام دهیم افزود: همکاری معاونت آموزشی در کمک به دانشجویان بین الملل بسیار ارزشمند بوده است. کرونا علیرغم مشکلات زیادی که در حوزه آموزش و جذب دانشجویان بین المللی ایجاد کرد باعث شد توانمندی ما در طراحی و برگزاری وبینارها و دوره های آموزش آنلاین افزایش پیدا کند.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید