اخبار دندانپزشکی و پزشکی

وجود مدرن‌ترین تجهیزات توانبخشی در بیمارستان نورافشار

وجود مدرن‌ترین تجهیزات توانبخشی در بیمارستان نورافشار

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، سید بهمن سبحانی، گفت: مجموعه توانبخشی بیمارستان نور افشار با مساحتی بالغ بر ۲ هزار متر مربع، به عنوان مجهزترین و تخصصی‌ترین مرکز توانبخشی خاورمیانه شناخته شده است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی نور افشار ارائه خدمات توانبخشی به بیمارانی که دارای اختلالات حرکتی هستند و به دلایل مختلفی از جمله ابتلاء به فلج مغزی، مشکلات اسکلتی عضلانی و بیماری «ام اس» قادر به درست حرکت کردن نیستند را از مهمترین فعالیت‌های این مرکز برشمرد و افزود: همچنین در دپارتمان پزشکی ورزشی این مرکز با به‌کارگیری متخصصین برجسته پزشکی ورزشی کشور و تجهیزات مدرن و به روز جهان، پاسخی شایسته به نیازهای ورزشکاران ملی و حرفه‌ای این مرز و بوم داده می‌شود.

وی امکانات این مرکز را فرصتی ویژه برای باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی برشمرد و اضافه کرد: در دپارتمان پزشکی ورزشی علاوه بر پیگیری تمام مراحل درمان و باز توانی ورزشکاران آسیب دیده در محیطی حرفه‌ای و مدرن، وضعیت جسمانی پیش از فصل، وضعیت تغذیه‌ای و روانشناختی ورزشکاران نیز ارزیابی شده و توصیه‌های لازم برای بهبود آنها ارائه می‌شود.

سبحانی در ادامه با تبیین دیگر خدمات مرکز توانبخشی نور افشار افزود: این مجموعه با بهره گیری از پزشکان متخصص و نیروی انسانی مجرب یکی از جامع‌ترین و مجهزترین مراکز توانبخشی بیمارستانی کشور است که خدمات متنوع دیگری از قبیل کاردرمانی، گفتار درمانی، ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، آب درمانی، شنوایی سنجی و … به بیماران ارائه می‌دهد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی نور افشار گفت: خدمات این بخش به دو صورت سرپایی و بستری ارائه می‌شود. در صورتی که خدمات جراحی و یا بالینی تخصصی مورد نیاز بیماران شود، ۴ اتاق عمل بسیار مجهز با تیم درمانی و پزشکان مجرب، آماده ارائه خدمات فوق تخصصی هستند.

مدیر بخش توانبخشی بیمارستان فوق تخصصی نور افشار نیز در معرفی این مرکز عنوان کرد: این بخش مجموعاً دارای ۱۶ کابین است که به مدرن ترین تجهیزات الکتروتراپی، مکانوتراپی، لیزر پرتوان، شاک ویو، مگنت، RTMS و … مجهز شده است.

سامان صالحی افزود: همچنین تمام کار درمانگران و فیزیوتراپیست های این بخش، مهارت‌های لازم در ارائه انواع درمان‌های دستی و تکنیک‌های اختصاصی در حوزه بیماری‌های ارتوپدی، آسیب‌های ورزشی، نورولوژی، زنان، کودکان، قلب، ریه و … را دارا هستند.

وی افزود: در این بیمارستان خدماتی مانند جراحی‌های فوق تخصصی زانو، تعویض مفصل، بازسازی زانو و مفاصل آرنج، شانه و … به وسیله جراحان متخصص و نامی به بیماران و ورزشکاران ارائه می‌شود.

مدیر بخش توانبخشی نور افشار از اجرای کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در این مرکز خبر داد و تاکید کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و با توجه به اینکه مجموعه توانبخشی بیمارستان نور افشار یکی از مهم‌ترین بخش‌های این بیمارستان است، کارکنان این مجموعه همواره تلاش و برنامه ریزی های لازم در جهت رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت مراجعه کنندگان را در اولویت قرار می‌دهند.

صالحی در تشریح این اقدامات بهداشتی افزود: از جمله اقداماتی که مطابق با شیوه نامه برخورد و مدیریت کرونا در این مرکز صورت پذیرفته است می‌توان به رعایت کردن اصول فاصله گذاری اجتماعی، تجهیز کردن مرکز توانبخشی نور افشار به سیستم تهویه مناسب، ضدعفونی و پاکسازی روزانه بخش، استفاده از روکش‌های یک بار مصرف برای تخت‌ها، ضدعفونی تجهیزات تمرین درمانی، قبل و پس از هر بار استفاده مراجعین، در اختیار قرار دادن وسایل بهداشت فردی یک بار مصرف به صورت ویژه به هر بیمار و … اشاره کرد.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید