اخبار دندانپزشکی و پزشکی

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است ؟

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است ؟

[ad_1]

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟ مطمئن باشید از دست دادن اعتماد به نفس برایتان گران‌تر از تعرفه ایمپلنت دندان تمام می‌شود! آیا می‌دانید چندین نفر به دلیل جای خالی دندان‌های از دست رفته خود، از خندیدن در جمع خودداری می‌کنند؟! اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید نگران نباشید چراکه با ایمپلنت دندان Dental implants یا کاشت دندان می‌توانید دندان از دست رفته خود را با یک دندان کاملاً طبیعی و مشابه با دندان واقعی جبران کنید. ایمپلنت دندان چیست؟ اگر نمی‌دانید ایمپلنت چگونه است یا هزینه ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می‌شود این مطلب برای شما نوشته است؛ تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت حضور دندان در زیبایی لبخند و عملکردهای مهم بدن

همان‌طور که حتماً می‌دانید دندان‌ها تأثیر زیادی در گیرایی و جذابیت لبخند می‌گذارند. لبخند هر فردی به نوعی آرایش طبیعی صورت اوست که در نگاه اول توجه دیگران را به خود جلب می‌کند. تصور کنید یکی از دندان‌های فک جلو خود را به دلیل پوسیدگی یا آسیب و ضربه از دست داده‌اید و حال قرار است به یک مصاحبه کاری بسیار مهم بروید. می‌دانید جای خالی همین دندان ممکن است باعث از دست دادن این موقعیت کاری ارزشمند شود؟!

ایمپلنت‌های دندان که جایگزین ریشه دندان‌ها می‌شوند، ممکن است دائمی یا موقتی باشند. اگر به دنبال یک کلینیک دندانپزشکی متعبر برای کاشت دندان هستید من تجربه‌های خود را از کاشت دندان در یکی از بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی تهران در اختیارتان خواهم گذاشت.

ایمپلنت دندان چگونه است؟ با کاشت دندان طبیعی فکر دندان مصنوعی را از سرتان بیرون کنید!

چندین سال پیش به دلیل وارد شدن ضربه‌، یکی از دندان‌های فک جلوی خود را از دست دادم؛ دقیقاً روزهایی که در حال آماده شدن برای یک مصاحبه کاری بسیار مهم بودم. آن روزها که با ایمپلنت دندان هم آشنایی نداشتم، به تنها چیزی که فکر می‌کردم پر کردن جای خالی این دندان بود. با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی متوجه شدم به راحتی و در طی حداقل دو جلسه می‌توانم اقدام به کاشت یک دندان کاملاً طبیعی کنم.

ایمپلنت دندان یک پایه باریک از جنس تیتانیوم است که به صورت یک میله باریک با کمک جراحی درون استخوان فک قرار می‌گیرد. من‌که تا آن زمان فکر می‌کردم دندان‌های مصنوعی تنها روش برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته هستند، پس از آشنایی با ویژگی‌های ایمپلنت دندان متوجه شدم بهترین روش برای داشتن یک دندان جدید، کاشت دندان است.

شرط کاشت ایمپلنت دندان آماده بودن شما، لثه و استخوان شماست

برای کاشت دندان ابتدا دندانپزشک دندان‌ها را از نظر وجود خرابی و پوسیدگی چک می‌کند. پس از آن اقدامات برای جراحی کاشت دندان انجام می‌شود. در این جراحی با بی‌حسی موضعی پایه ایمپلنت درون استخوان فک قرار داده می‌شود. مدتی زمان لازم است تا این پایه‌های تیتانیومی به خوبی به استخوان فک جوش بخورند. پس از آنکه دندانپزشک از ادغام شدن پایه ایمپلنت با استخوان اطمینان یافت، پروتز دندان بر روی این پایه نصب می‌شود.

با انواع ایمپلنت دندان آشنا شوید

ایمپلنت‌ها را می‌توان از جهت‌های مختلفی در چندین دسته، تقسیم بندی کرد. به عنوان مثال در یک دسته بندی ایمپلنت‌ها به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند:

ایمپلنت اندوستیال

ایمپلنت ساب‌‎پریوستیال

برای اینکه بدانید کدام یک از روش‌های کاشت دندان برای شما مناسب‌تر است ابتدا باید با کارایی هر یک آشنا شوید. برای مثال ایمپلنت‌های اندوستیال به ایمپلنت‌هایی گفته می‌شود که پایه ایمپلنت درون استخوان فک قرار می‌گیرد. اما ایمپلنت دندان ساب‌پریوستیال پایه‌هایی هستند که زیر بافت لثه و بر روی استخوان آرواره قرار می‌گیرند. ایمپلنت‌های ساب پریوستیال به دلایل نتایج ضعیف‌تری که به همراه دارند کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایمپلنت فوری و ایمپلنت تأخیری نیز انواعی دیگر از روش‌های کاشت دندان به شمار می‌روند. در ایمپلنت فوری که تنها در شرایطی خاص انجام می‌شود، کشیدن دندان آسیب دیده و جایگذاری پایه ایمپلنت در یک جلسه انجام می‌شود. اما حالت معمول کاشت دندان به این صورت است که چند ماه از کشیدن دندان آسیب دیده گذشته باشد؛ به این روش کاشت، ایمپلنت تأخیری می‌گویند.

دیگر نگران بالا بودن هزینه ایمپلنت دندان نباشید

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افرادی که قصد کاشت دندان دارند، بالا بودن هزینه ایمپلنت دندان است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تعرفه ایمپلنت دندان در افراد مختلف متغیر بوده و کاملاً به وضعیت دندان‌های فرد و همچنین انتخاب نوع ایمپلنت بستگی دارد. بنابراین با دیدن هزینه‌های بالای کاشت دندان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی نگران نشوید. اولین اقدامی که باید انجام دهید، پیدا کردن یک کلینیک دندانپزشکی معتبر برای مشاوره کاشت دندان است.

با توجه به اینکه کاشت دندان نوعی جراحی است، مانند هر جراحی دیگری هزینه آن با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود که دندانپزشک در جلسه مشاوره کاملاً به شما خواهد گفت. در حال حاضر میانگین قیمت ایمپلنت دندان از سوی کلینیک‌های مختلف، چیزی حدود ۳,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان اعلام می‌شود

در انتخاب کلینیک دندانپزشکی خود دقت کنید

در نهایت مهم‌ترین نکته‌ای که برای کاشت دندان باید به آن توجه داشته باشید، تخصص و تجربه دندانپزشک در کاشت ایمپلنت دندان است. جراحی کاشت دندان اگرچه یک جراحی سرپایی است که درون مطب دندانپزشک صورت می‌گیرد، اما اگر این جراحی با تخصص بالایی انجام نشود ممکن است نتیجه کاشت دندان با شکست مواجه شود.

بنابراین لازم است در انتخاب متخصص و کلینیک دندانپزشکی خود نهایت دقت را داشته باشید. و فریب تبلیغات و پایین بودن هزینه ایمپلنت دندان را نخورید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید