اخبار دندانپزشکی و پزشکی

خرید ۲۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی تولید داخل

خرید ۲۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی تولید داخل
[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یوسفی، شب گذشته در ارتباط تلفنی گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت: در حوزه سی تی اسکن مدتی است که شرکت دانش بنیان مجوز تولید داخل را گرفته است و قبلاً در حوزه دانش بنیان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای آنها تأمین هزینه کردیم.

وی افزود: حتی پیش از کرونا حدود ۲ هزار دستگاه ونتیلاتور از تولید کنندگان داخلی خریدیم.

یوسفی ادامه داد: از زمانی که تولید کننده داخلی سی تی اسکن مجوز تولید گرفت تفاهمنامه ای را بستیم.

رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، گفت: در حوزه سلامت, باور عمومی نقش مهم دارد و برخی از نگرانی‌ها وجود دارد و همچنین تعارض منافع هم دخالت دارد. وقتی عزم دولتی مبنی بر خرید از تولیدات داخلی وجود دارد با این مشکلات مقابله می‌کند.

یوسفی افزود: تاکنون بالغ بر ۲,۰۰۰ میلیارد تومان برای تضمین خرید تولید داخل بدون اینکه کالا تحویل گرفته باشیم وارد مقوله تفاهمنامه و قرارداد شدیم.

وی با اشاره به ۴۳۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی به دنبال خرید تجهیزات پزشکی تولید داخل، گفت: غیر از دستگاه‌های سی تی اسکن، در ساخت دستگاه‌های رادیوتراپی و دیالیز جزو معدود کشورها هستیم.

رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، ادامه داد: با توجه به کمبود منابع ارزی, از تولیدات داخل نفع می بریم و تأمین تجهیزات پزشکی هم آسان‌تر می‌شود.

یوسفی افزود: در ایام کرونا که به علت تحریم‌های ظالمانه محدودیت‌هایی داشتیم اگر تولیدکنندگان داخلی نبودند، بسیاری از مراکز درمان ما توان خدمات رسانی به بیماران را نداشتند.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید