اخبار دندانپزشکی و پزشکی

مهلت فراغت از تحصیل داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی تغییر کرد

مهلت فراغت از تحصیل داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی تغییر کرد

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: با توجه به تعطیلی های اجباری دانشکده های دندانپزشکی به دلیل پیک های شیوع کرونا و پیشنهاد تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی مبنی بر تغییر مهلت فراغت از تحصیل دانشجویان سال آخر دندانپزشکی که قصد شرکت در آزمون دستیاری سال ۱۴۰۰ را دارند و موافقت معاون آموزشی وزارت بهداشت، این مهلت تغییر کرد.

از همین رو مهلت فراغت از تحصیل دانشجویان سال آخر دندانپزشکی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ تغییر یافت.

به گزارش مهر، سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود. ثبت نام آزمون از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۳ خردادماه آغاز و ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.

شرایط لازم برای شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی:

داشتن مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی، یا دانشجویان سال آخر دندانپزشکی عمومی مشروط بر این که تا تاریخ اعلام شده فارغ التحصیل شده و مشمول یکی از بندهای زیر باشند:

۱. مشمولان آیین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت» مصوب ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷. داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند. داوطلبان برای آگاهی دقیق از جزئیات آیین نامه سایت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مراجعه کنند.

توجه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس بندهای «ج»، «ه»، «ز» و «ی» ماده ۳ این آیین نامه و رعایت سایر شرایط آیین نامه، می توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره مند شوند. در غیر این صورت، استفاده از تسهیلات آئین نامه مذکور برای ایشان امکانپذیر نیست.

۲. دانشجویان دندانپزشکی عمومی متأهل (به استناد قانون تسهیل ازدواج جوانان). این افراد در صورتی که از این فرصت در دوره دانشجویی استفاده نکرده باشند، می توانند حداکثر تا یک سال پس از فراغت از تحصیل، از این تسهیلات استفاده کنند. داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند.

۳. دانشجویان دندانپزشکی عمومی که (به هر دلیل) از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف هستند. این افراد در صورت قبولی، باید گواهی معافیت های اعلامی را به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند. در غیر این صورت، قبولی آنان کان لم یکن تلقی و یک دوره نیز از شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی محروم خواهند شد.

تبصره: دانشجویان سال آخر در صورت قبولی در آزمون، چنانچه تا تاریخ اعلام شده فارغ التحصیل نشوند، قبولی آنان کان لم یکن خواهد شد.

تبصره: دانشجویان فقط یک بار «دانشجوی سال آخر» محسوب شده و می توانند با این عنوان در آزمون شرکت کنند؛ خواه تنها از پایان نامه دفاع نکرده یا واحد باقیمانده داشته باشند.

تبصره: تاریخ ارزشیابی مدرک تحصیلی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور توسط وزارت متبوع، تاریخ فراغت از تحصیل محسوب می شود.

۴. داوطلبان ذکور مشمول انجام خدمت وظیفه عمومی که در سنوات قانونی فارغ التحصیل شده و از نظر مقررات وظیفه عمومی، مرتکب تخلف نشده باشند. برای این گروه از داوطلبان در صورت قبولی، معافیت موقت تحصیلی صادر خواهد شد.

برای شرکت در آزمون محدودیت سنی وجود ندارد.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید