اخبار دندانپزشکی و پزشکی

سند راهبردی پیرادندانپزشکی تدوین می شود

سند راهبردی پیرادندانپزشکی تدوین می شود

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در چهارمین جلسه کمیته پیرادندانپزشکی تدوین سند راهبردی پیرادندانپزشکی و تهیه و تکمیل کوریکولوم دو رشته کارشناسی پروتز و بهداشت دهان و دندان (یا پرستاری دندانپزشکی) را مصوب کرد.

همچنین در پنجمین جلسه کمیته راهبردی پیرادندانپزشکی شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی مصوب شد که تدوین نهایی سند توسعه دوره‌های پیرادندانپزشکی و تدوین و نهایی کردن عناوین و کوریکولوم رشته‌های سلامت دهان و پروتزهای دندانی انجام گیرد.

با برگزاری دومین نشست حضوری و مجازی هیأت ممتحنه بورد و ارزشیابی دندانپزشکی عمومی کشور با دستور کار انتخاب دبیر هیأت ممتحنه بورد، دکتر احمد جعفری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به اتفاق آراء به این سمت برگزیده شد.

همچنین اولین نشست تعامل نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی با موضوع نقش دانشکده‌های دندانپزشکی در ارتقاء سلامت دهان و دندان معلولین برگزار شد.

شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در ششمین جلسه کمیته راهبردی پیرادندانپزشکی که به‌صورت مجازی و حضوری تعدادی از اعضا با حضور دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در سالن جلسات این دبیرخانه برگزار شد چهار تصمیم را اتخاذ کرد.

تهیه ارائه مجموعه سیاستها و راهبردهای ملی سلامت دهان مبتنی بر شواهد در ایران، گزارشی از انجام مطالعات تطبیقی در سطح جهان، بررسی و اصلاح تشکیلات اداری و انجام کارسنجی‌های لازم در دانشکده‌های دندانپزشکی خصوصاً کارکنان غیر هیات علمی و تهیه شرح وظایف و الزام بودن به حضور نمایندگان معاونت بهداشتی و درمان در جلسات مذکور از جمله این تصمیمات بود.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید