راهنما و آموزش ابزارهای دندانپزشکی

راهنمای خرید ابزار دندانپزشکی و تهیه لیست خرید تجهیزات جدید مطب دندانپزشکی

راهنمای خرید و تجیز لوازم مطلب دندانپزشکی

اگر شما تصمیم به راه اندازی مطب دندانپزشکی دارید ، یا میخواهید فضا و تجهیزات مطب قبلی خود را توسعه دهید یا میخواهید تجهیزات و ابزار مطب دندانپزشکی فعلی خود را ارتقا داده و بروز رسانی نمایید، خواندن این مقاله می تواند نکات کلیدی و مهمی را در خصوص تجهیز مطب دندانپزشکی به شما یادآوری کند. در نتیجه در خرید خود میتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. شما را دعوت مینمایم تا با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

انتخاب بهترین ابزار دندانپزشکی و سپس خرید ابزار و تجهیزات دندانپزشکی می‌تواند یک تصمیم مهم و بزرگ باشد. شما قطعا در نظر دارید که پس از خرید تجهیزات دندانپزشکی، آنرا تا مدت های طولانی استفاده کنید. بنابراین ضروریست که بهترین انتخاب را انجام دهید.

بودجه خرید خود را تعیین کنید

میزان بودجه شما شاید کلیدی ترین بخش از تصمیم گیری شما باشد. هرچند انتخاب میزان بودجه طبیعتا وابستگی دارد به تعداد و کیفیت ابزار هایی که تصمیم به خرید آنها دارید. باید تمامی جوانب را در خرید در نظر بگیرید، از تجهیزات و هزینه های عمومی طراحی داخلی مطب گرفته تا تجهیزات دندانپزشکی و ابزارهای تخصصی که ابزار کار دائم و روز مره شما در طی سالیان بلند مدت است.

نیاز است تا شما تمامی هزینه های فوق را در جدولی بصورت جامع جمع آوری کنید و قبل از اینکه اقدام به خرید نمایید، ضروریست تا مطمئن باشید که میتوانید تمام خرید های لازم را برای مطل دندانپزشکی انجام دهید. در نتیجه در میانه خرید با مشکلی با مشکلی مواجه نخواهید شد. همچنین با انجام اینکار در صورتیکه مبلغ کل از بودجه شما بیشتر شده باشد خواهید توانست تا با انجام تغییرات لازم، به لیست خرید نهایی خود دست پیدا کنید. البته انجام اینکار نباید خیلی وقتگیر شود چراکه قیمت ها در کشور ما متاسفانه دائما در نوسان هستند. لازم است تا نیم نگاهی نیز به هزینه های میان مدت خود در ابتدا داشته باشید.

اولویت بندی های خود را مشخص کنید

هنگامیکه قصد انتخاب تجهیزات دندانپزشکی را دارید، اولویت بندی های مختلفی هستند که باید برای انتخاب و خرید تک تک ابزار آلات دندانپزشکی مورد نیازتان در نظر بگیرید. بهتر است این سوالات را از خودتان بپرسید و به آن ها جواب دهید، قبل از آنکه دست به خرید بزنید.

آیا این ابزار، کالا یا تجهیزات برای بیمار خوش آیند است؟

بعنوان مثال در خرید یونیت دندانپزشکی یا ابزار آلات و تجهیزاتی که مستقیما با راحتی بیمار در ارتباط می باشد باید دقت کنید. وقتی را در روی صندلی یونیت بنشینید تا مطمئن شوید که از راحتی کافی برخوردار است. زوایایی که بیمار به آنها نگاه می‌کند را در نظر بگیرید. در برخی از موارد بیمار یا مشتری شما برای زمان بسیار طولانی در یک صندلی باید بنشیند، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که او در این مدت به اندازه لازم راحت باشد. همچنین تهیزات عکس برداری XRay نیز باید از راحتی مناسبی برخوردار باشند.

ابزار دندانپزشکی

در نظر گرفتن راحتی ابزار دندانپزشکی برای بیماران

آیا این ابزار، برای شما به عنوان یک دندانپزشک، برای کمک کار شما و یا سایر کارمندان شما راحت است ؟

در نظر گرفتن سوال فوق در خصوص مراجعین به مطب.

ارگونومی اهمیت بسیار بالایی دارد مخصوصا وقتی صحبت ما بر سر ساعت ها و روز ها کار و وقت گذاشتن برای کار و بیماران است. مطمئن باشید که صندلی شما، صندلی بیمار شما و حتی همکاران شما بر اساس ارگونومی مناسب طراحی شده اند. در نتیجه همه سلامت خواهید بود ، زمان با لذت بیشتر و یا دست کم ناراحتی کمتر می گذرد و همچنین شما و مشتریان شما از اینکه در مطب دندانپزشکی شما هستند لذت میبرند و از مراجعات بعدی نیز استقبال خواهند کرد.

آیا این ابزار دندانپزشکی از کیفیت بالایی برخوردار است ؟

این سوال مهمیست و جنبه های مختلفی دارد که بدان اشاره خواهیم کرد. قطعا شما با خرید تجهیزات مقرون به صرفه و اقتصادی، بودجه مناسبی را صرفه جویی خواهید کرد. اما باید در نظر داشته باشید که این صرفه جویی تا جایی ادامه پیدا کند که منجر به ضرر شما در طی زمان نگردد. ممکن است محصولات یک برند ضمن داشتن کیفیت بالا از قیمت رقابتی مناسبی نیز برخوردار باشند. یا بقول معروف شما پول اضافه برای صرفا نام یک برند درجه یک جهانی را نمی پردازید، اما با کیفیت بسیار بالا و قیمت خیلی خوب خرید مطمئن و مطلوبی انجام خواهید داد.

آیا می‌دانید ؟

ابزار های دندانپزشکی فاراطب پیشرو، دارای دوام بسیار بالایی هستند، ۱۰ سال ضمانت و خدمات پس از فروش دارند، کار کردن با آن ها لذت بخش است، به روز هستند و علاوه بر اینها از قیمت خوبی نیز برخوردار می باشند. با ما در هنگام خرید مشورت کنید. همچنین علاوه بر خرید تکی، ما تسهیلات بسیار خوبی در تجهیز کامل یک مطب دنداپزشکی به شما ارائه خواهیم داد. در وب سایت فاراطب پیشرو میتوانید به بخش خرید تجهیزات کامل مطب مراجعه نمایید.

همچنین اگر بخواهید صرفه جویی را حداکثر کنید و از کیفیت چشم پوشی نمایید، قطعا در میان مدت و بلند مدت ضرر خواهید کرد. حتما دقت کنید که علاوه بر قیمت و کیفیت مطلوب، ابزاری که میخرید در کار کوتاه مدت یا طولانی مدت برای شما راحت باشد و حس خوبی نیز از استفاده از آن داشته باشید.

آیا شما واقعا به این ابزار نیاز دارید ؟

برخی از جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات دندانپزشکی آپشن ها و گزینه های را در اختیار شما قرار میدهند که احتمالا هرگز از آنها استفاده نخواهید کرد و یا استفاده از آنها بسیار کم و به ندرت خواهد بود. سعی کنید پول چیزی را بپردازید که از آن استفاده میکنید. این قضیه همچنین در خصوص نرم افزار ها نیز صدق میکند. مواردی که استفاده روز مره ندارند نیاز به تحلیل دقیقی پیش از خرید دارند. 

آیا ابزار و تجهیزاتی که قصد خرید آنها را دارید برای شما، همکاران و مشتریان جذاب هستند؟

حتما شما هم میدانید و حتی خودتان تجربه کرده اید که در بسیاری از موارد و برای بسیاری از افراد حس و حال فضا و ابزار دارای اهمیت است و تاثیرات مستقیمی روی آنها خواهد گذاشت. این افراد میتوانند خود شما، همکاران شما و مشتریان شما باشند. اگر این امر برای شما مهم باشد باید بدان به اندازه کافی توجه کنید. 

آیا تجهیزات دندانپزشکی شما باعث خواهند شد که مشتریان بیشتری جذب کنید؟

استفاده از ابزار آلات روز، طراحی داخلی تمیز و شیک مطب و موارد این چنینی باعث ایجاد جذابیت در نزد مشتری و افزایش در آمد شما خواهند شد. تا حد نیاز این موارد را با توجه به موقعیت مکانی و زمانی و مالی خود در نظر بگیرید.

تنظیم لیست خرید تجهیزات و ابزار آلات دندانپزشکی برای راه اندازی مطب

تحقیقات خود را تکمیل کنید و لیست خرید را نهایی کنید

از آنجایی که این تصمیم بزرگی برای شماست، مهم است که وقت خود را برای تهیه بهترین لیست خرید بگذارید. اما برای هرچه بهتر شدن استراتژی خرید تجهیزات دندانپزشکی شما، توصیه میکنیم این موارد را نیز در نظر بگیرید:

به توصیه های دلسوزان حرفه ای گوش کنید و راهنمایی بگیرید.

صحبت با سایر دندانپزشکانی که میشناسید و به آنها اعتماد دارید و در نظر گرفتن توصیه های آنها میتواند مفید باشد. در خصوص محصولاتی که استفاده کرده اند سوال کنید و نظرات آنها را جویا شده و در نظر بگیرید. اینها آیا آنها اگر مجددا بخواهند خریدی انجام دهند و برای راه اندازی و تجهیز مطب دندانپزشکی اقدام کنند، آیا مجددا همان خرید سابق را انجام خواهند داد یا راه کار های دیگری دارند.

محصولات با سابقه کاری خوب را پیدا کنید.

سابقه یک برند مهم است. اینکه خوش نام باشند، متعهد باشند، پاسخ گو باشند، خدمات پس از فروش خوبی داشته باشند. این را بگویم که ما در فاراطب پیشرو سعی داشتیم ایم تا در طی حدود ۳۰ سال واردات، تولید، توزیع و فروش انواع تجهیزات و ابزار آلات دندانپزشکی، همواره تعهد را سر لوحه کار خویش قرار دهیم و الحمد لله این امر را به اثبات رسانده ایم. 

به ضمانت محصولات و ضمانت کننده و خدمات پس از فروش توجه کنید.

اینکه از چه شرکتی خرید میکنید، سابقه کاری آن و میزان پاسخ گویی آن در خرید و مخصوصا پس از خرید امری مهم تلقی می شود. همانطور که قبلا نیز عرض شد فارا طب پیشرو با حدود ۳۰ سال سابقه کاری درخشان میتواند یک شریک کاری خوب و بلند مدت برای شما باشد. 

به نظرات و کامنت های دیگران در محیط های آنلاین توجه کنید

در بسیاری موارد میتوانید سایت ها یا شبکه های اجتماعی را پیدا کنید که در آنها دندانپزشکان و متخصصین به ارائه و تبادل نظر با یکدیگر می پردازند. هرچند در دنیای دندانپزشکی هنوز این امر آنچنان فضایی پیدا نکرده است،  اما به نکات زیر در این خصوص باید توجه کرد:

  • به میانگین نظرات توجه کنید. تعداد ستاره ها و تعداد نظراتی که داده شده اند میتواند مفید واقع گردد.
  • نظراتی را که بیشترین استقبال را داشته اند حتما بخوانید. اینکه سایر دندانپزشکان چه نظری داشته اند و چه ویژگی هایی مد نظر داشته اند. در مورد قیمت، کیفیت، ارگونومی، دوام، خدمات پس از فروش و غیره.
  • بررسی کنید که شرکت تولید کننده یا توزیع کننده به چه نحوی پاسخ گو بوده است. این امر علی الخصوص در شبکه های اجتماعی میتواند بیشتر از وب سایت ها مورد اعتنا قرار بگیرد. جراگه ماهیت افراد در آنها واضح تر است.
  • به نظرات ساختگی توجه کنید.
  • دقت کنید که وجود یک نظر با یک ستاره لزوما دلیل بر بی‌کیفتی یا بد بودن یک محصول نیست. نباید زود تصیمی بگیرید. 

برند تولید کننده و توزیع کننده را بررسی کنید

در حال حاضر ثبت نظرات آنلاین شاید شما را به جای مناسبی نرساند، اما در آینده چرا. مخصوصا چنانچه میخواهید از تجهیزات روز استفاده کنید که هنوز آنقدر مورد استفاده قرار نگرفته اند که بخواهید به دنبال نظر افراد در اینترنت برای آنها باشید، دقت کنید که برند تولید کننده و توزیع کننده آن ابزار چه سابقه ای دارد و قبلا چه کرده است. آیا برند مورد اعتمادی برای سایرین یا شما بوده است ؟ آیا هزینه ای که پرداخت خواهید کرد ارزشش را دارد ؟ آیا خدمات پس از فروش مناسبی ارائه خواهد داد ؟ اگر پاسخ ها مثبت بود میتوانید از آن خرید کنید و در غیر اینصورت به نظر می رسد باید تجدید نظر کنید. ما باز هم فاراطب پیشرو را برای همکاری طولانی و یک خرید مطمئن با خدمات پس از فروش پیشنهاد می دهیم.

دریافت لیست تعرفه قیمت خرید تجهیزات و ابزار دندانپزشکی را از فارا طب پیشرو بخواهید.

در پایان توصیه میکنیم چنانچه قصد راه اندازی، توسعه و خرید تجهیزات کامل مطب دندانپزشکی را دارید حتما با ما تماس بگیرید تا در خصوص موارد مورد نیازتان به شما پیشنهادات لازم، لیست تجهیزات و قیمت روز آنها را تقدیم نماییم. حتما از اینکه شما را در این امر یاری کنیم بسیار خوشحال خواهیم شد. منتظرتان هستیم.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر دنداپزشکان در پایین همین مطلب به اشتراک بگذارید.

پکیج ویژه تجهیز ابزار مطب دندانپزشکی

در ادامه پکیج هایی که برای تجهیز مطب توسط تیم فروش فاراطب پیشرو آماده شده است را به شما پیشنهاد میدهیم. همچنین میتوانید با تمام مستقیم با ما برای تجهیز مطب خود به بهترین شکل ممکن و با توجه به بودجه، تعداد نفرات احتمالی و تجهیزات مورد نیاز خودتان در تمام سطوح اقدام کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید