اخبار دندانپزشکی و پزشکی

حضور دندانپزشکان نیکوکار در ندامتگاه تهران بزرگ

حضور دندانپزشکان نیکوکار در ندامتگاه تهران بزرگ

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حشمت الله حیات الغیب با تقدیر از حضور گروه‌های جهادی در زندان‌های استان تهران و کمک به پیشبرد اهداف متعالی اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها اظهار کرد: با توجه به تأکید ریاست سازمان زندان‌های کشور بر امر ارتقای بهداشت و درمان و ارائه چهره جدید زندانبانی اسلامی، اجرای برنامه‌های پیشگیری از بیماری در زندان‌ها اهمیت بالایی دارد، بنابراین باید به مقوله بهداشت و حفظ سلامتی زندانیان اهتمام ویژه‌ای داشت.

مدیر کل زندان‌های استان تهران همچنین اعلام کرد: ۲۴ نفر از دندان‌پزشکان گروه‌های جهادی منتظران مهدی (عج)، شهید همدانی و الکفیل طی سه روز حضور در ندامتگاه تهران بزرگ، خدمات رایگان به مددجویان ارائه نموده، هزینه دندان مصنوعی برای تعداد قابل توجهی را نیز تقبل کردند.

حیات الغیب تصریح نمود: احسان و نیکوکاری به ویژه اگر برای نیازمندان باشد، اهمیت بسزایی در رشد فرد دارد. در تمامی فضائل اخلاقی از جمله صداقت، حیا، حلم و شجاعت وقتی انسان می‌خواهد به اوج برسد؛ نقطه اوج فضائل برای او ایثار است.

مدیر کل زندان‌های استان تهران همچنین گفت: خدمات با حضور دندانپزشک در زندان‌ها انجام می‌شود و مددجویان هزینه‌ای بابت خدمات ارائه شده پرداخت نمی‌کنند و دندان‌پزشکان گروه‌های جهادی با کمک به ارتقای سلامتی و بهداشت دهان و دندان زندانیان گام بزرگی را برداشته‌اند و ایثار را به نقطه اوج رسانده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجا که در کشور در شرایطی قرار دارد که پروتکل‌های بهداشتی بایستی با دقت رعایت شود، مناسب بودن محیط زندان‌های استان و تمام فضاها نقش مهمی در سلامت فیزیکی و روانی زندانیان دارد.

حیات الغیب تأکید کرد: نظارت و کنترل مستمر بر عوامل محیطی در ارتقای سلامت افراد نقش اساسی دارد و در سایه محیطی سالم و بهداشتی می‌توان در تغییر، رشد و باز پروری شخصیت مددجویان اثرگذار بوده، به اهداف متعالی سازمان زندان‌ها در اصلاح و تربیت زندانیان نائل آمد.

او در پایان با دعوت از گروه‌های جهادی جامعه برای حضور در این عرصه گفت: در حال حاضر قریب به ۴۰۰ نفر به عنوان کادر درمان در امر مبارزه با ورود کرونا و پیشگیری از بیماری در زندان‌های استان تهران به صورت شبانه روزی خدمت می‌کنند و جز ایثارگران گمنام عرصه اصلاح و تربیت هستند و تلاش بسیاری صورت گرفته تا ضمن حفظ و ارتقای سلامت زندانیان از ورود ویروس کرونا به زندان‌ها پیشگیری شود.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید