اخبار دندانپزشکی و پزشکی

پذیرش دانشجو در پودمانی «بهداشت دندانپزشکی» در علوم پزشکی تهران

نوروز  دندانپزشکان در «راز»

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران براساس مجوز ۱۲ مردادماه ۱۳۹۹ شورای آموزش دانشگاه، جهت دوره MDPH دندانپزشکی در سال جاری از طریق آزمون و براساس شرایط اعلام شده دانشجو می پذیرد.

شرایط پذیرش دانشجو: داشتن مدرک دکتری و یا بالاتر در رشته دندانپزشکی، پذیرش در آزمون ورودی، داشتن موافقت بالاترین مقام مسئول برای شاغلین دولتی است.

آزمون مرحله اول کتبی و آنلاین به صورت تستی چهار گزینه ای برگزار می شود. داوطلبان در این مرحله ۲ برابر ظرفیت رشته پذیرش می شوند.

آزمون مرحله دوم شامل مصاحبه شفاهی آنلاین است که توسط شورای برنامه ریزی MDPH انجام می شود. عدم حضور داوطلبان در مرحله دوم آزمون انصراف محسوب شده و انجام مصاحبه مجدد امکان پذیر نخواهد بود.

پذیرش بر اساس ۷۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۳۰ درصد نمره مصاحبه شفاهی بوده و اولویت با رتبه های بالاتر است. از ۳۰ درصد مصاحبه شفاهی، میزان ۴۰ درصد (معادل ۱۲ درصد کل) بر اساس مستندات و CV ارائه شده محاسبه شده و ۶۰ درصد (معادل ۱۸ درصد کل) در مصاحبه شفاهی بر اساس توانایی های ارتباطی و زبان انگلیسی منظور می شود.

طول مدت تحصیل این دوره شامل ۲۸ واحد درسی و ۴ واحد پایان نامه است. دوره پودمانی بوده و شامل شش ترم تحصیلی و برای هر ترم بین چهار تا هفت واحد درسی در نظر گرفته شده و در مجموع حداکثر ۲.۵ سال به طول می انجامد. به فارغ التحصیلان این دوره دانشنامه MDPH اعطا می شود.

شهریه کل دوره MDPH مبلغ ۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال (معادل ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان) است پذیرفته شدگان باید در یک نوبت (در هنگام ورود به دوره) آن را پرداخت کنند. احتمال افزایش شهریه در سال جاری وجود دارد که هنگام ثبت نام به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

تصویر شناسنامه و کارت ملی، دو قطعه عکس ۴*۳، گواهی پایان یا معاف از خدمت نظام وظیفه برای آقایان، پروانه تاسیس مطب یا دانشنامه و یا گواهی پایان تحصیلات، درصورت استخدام بودن تصویر حکم استخدامی و موافقت دستگاه مربوطه و اصل فیش واریزی به مبلغ ۳۰۰ هزار ریال از جمله مدارک ثبت نام است.

ثبت نام در روزهای اول تا ۱۲ مردادماه ۱۴۰۰ صورت می گیرد و متقاضیان باید مدارک لازم ثبت نام را به آدرس پست الکترونیکی [email protected] ارسال کنند.

آزمون کتبی آنلاین در ۱۷ مرداد و آزمون شفاهی آنلاین در ۱۸ مرداد برگزار می شود. ساعت و لینک برگزاری آزمون و مصاحبه شفاهی پس از ثبت نام برای داوطلبان ارسال خواهد شد.

منابع آزمون شامل کتاب های «گزیده ای از مبانی دندانپزشکی جامعه نگر»، «پیمایش های سلامت دهان: روش های پایه تحقیق در دندانپزشکی» و «فصل ۱۰ پوسیدگی دندان در کودک و نوجوان فصل ۱۱ بهداشت دهان در خانه با روش های مکانیکی و شیمیایی کتاب Dentistry for the Child & Adolescent ،McDonald ( ۹th Edition . ۲۰۱۱)» است.

آزمون کتبی شامل ۷۰ سوال بوده که ۳۰ سوال از منبع اول، ۱۰ سوال از منبع دوم و ۱۰ سوال از منبع سوم و ۲۰ سوال مربوط به زبان انگلیسی است.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید