اخبار دندانپزشکی و پزشکی

وزارت بهداشت قصد رقابت با بخش خصوصی در حوزه دندان‌پزشکی را ندارد

وزارت بهداشت قصد رقابت با بخش خصوصی در حوزه دندان‌پزشکی را ندارد

[ad_1]


جلسه وزیر بهداشت و روسای دانشکده‌های دندان‌پزشکی کشور برگزار شد

دکتر قاسم صادقی در حاشیه نشست تبیین سیاست‌های وزارت بهداشت در حوزه دندان‌پزشکی که روز ۱۱ دی‌ ۹۶ با حضور وزیر بهداشت و روسای دانشکده‌های دندان‌پزشکی کشور برگزار شد، گفت: قرار است، پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعرفه‌های خدمات دندان‌پزشکی امسال همراه با سایر خدمات درمانی از طرف وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه پیشنهاد بشود تا در این شورا تصویب شود.

وی گفت: در گذشته ضرایبی برای خدمات دندان‌پزشکی در بخش دولتی وجود داشته است اما اینکه قیمت تمام شده خدمات دندان‌پزشکی مشخص شود؛ به نوعی برای اولین بار است، البته تعرفه‌هایی که در وزارت بهداشت برای خدمات دندان‌پزشکی تعیین می‌شود برای مراکز نیمه دولتی و واگذاری از طرف وزارت بهداشت است.

دکتر صادقی افزود: وزارت بهداشت بنا ندارد در ارائه خدمات دندان‌پزشکی با بخش خصوصی رقابت کند اما هدف وزارت بهداشت در گسترش خدمات دندان‌پزشکی در بخش عمومی، عدالت در دسترسی به خدمات دندان‌پزشکی است تا همه مردم به‌خصوص اقشار کم‌درآمد که بضاعت مالی کمتری دارند به این خدمات دسترسی داشته باشند.

رئیس اداره دندان‌پزشکی وزارت بهداشت گفت: برنامه وزارت بهداشت این است که در هر مرکز دانشگاهی یک مرکز درمانی شبانه‌روزی بیمارستانی و یک مرکز اورژانس خدمات دندانی داشته باشیم.

وی افزود: قرار است در هر مرکز استان و هر شهر که دانشگاه علوم‌پزشکی وجود دارد این مراکز دایر شوند، بنابراین با توجه به وجود ۶۸ دانشگاه و دانشکده علوم‌پزشکی در کشور به زودی ۶۸ مرکز شبانه‌روزی خدمات شبانه‌روزی دندان‌پزشکی و ۶۸ اورژانس دندان‌پزشکی فعال می‌شود.

دکتر صادقی ادامه داد: این مراکز در کلان‌شهر‌ها و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سطح یک دایر شده‌اند و در سایر مراکز دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها به تدریج و تا پایان نیمه اول سال ۹۷ ایجاد می‌شوند و حدود سه هزار یونیت دندان‌پزشکی در این مراکز فعال می‌شود.

وی گفت: مشکلاتی در تامین بودجه و پشتیبانی مالی این مراکز و نیز تامین نیروی انسانی آن‌ها وجود دارد که یک به یک در حال حل آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در گسترش خدمات دندان‌پزشکی به دنبال کارهای نمایشی و هیجانی نیست و در حال کار‌شناسی هستیم تا برنامه به صورت ماندگار اجرا شوند و مردم سال‌ها از خدمات دندان‌پزشکی مناسب برخوردار شوند.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید