اخبار دندانپزشکی و پزشکی

شصت و یکمین کنگره دندانپزشکی ایران حضوری برگزار می شود

شصت و یکمین کنگره دندانپزشکی ایران حضوری برگزار می شود

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوشنبه بیست و سوم فروردین ۱۴۰۰، در نشست خبری که در محل جامعه دندانپزشکی ایران برگزار شد، رئیس و دست اندرکاران برگزاری شصت و یکمین کنگره جامعه دندانپزشکی ایران، به ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه برگزاری این کنگره پرداختند.

در ابتدا، همایون فراست رئیس کنگره با اشاره به قدمت برگزاری کنگره جامعه دندانپزشکی ایران، از این کنگره به عنوان بزرگ‌ترین تجمع گروه‌های پزشکی در کشور نام برد و گفت: شرکت کنندگانی از کشورهای همسایه افغانستان، ترکیه و…، نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور سخنرانان خارجی در کنگره، افزود: هدف از برگزاری این کنگره، ارائه تازه‌های علمی در رشته دندانپزشکی است که منجر به ارتقا سلامت دهان و دندان و دانش همکاران دندانپزشک می‌شود.

فراست با اعلام اینکه شصت و یکمین کنگره جامعه دندانپزشکی ایران در روزهای ۲۷ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد، ادامه داد: ما معتقدیم که در زمینه بهداشت دهان و دندان، باید اطلاع رسانی‌های بیشتری صورت بگیرد.

در ادامه، کیوان ساعتی دبیر علمی کنگره با اشاره به ۱۴ پنل رشته‌های دندانپزشکی، گفت: امسال از همکاران دندانپزشک برای اولویت بندی رشته‌های دندانپزشکی، نظر سنجی کرده ایم و فعلاً پنج رشته در اولویت به ترتیب، ترمیمی، پروتز، ایمپلنت، N۲ و دندانپزشکی دیجیتال قرار دارد.

وی با اشاره به رویکرد امسال کنگره که علم و تجربه است، افزود: امیدواریم بعد از یک سال، کنگره را در پاییز ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار کنیم. زیرا، امیدواریم تا آن زمان روند واکسیناسیون علیه کرونا به خوبی پیش رفته باشد.

دبیر علمی کنگره از همکاران دندانپزشک درخواست کرد هر گونه مطلبی را که ارزش سخنرانی و طرح در کنگره دارد، حتماً ارسال کنند.

ساعتی افزود: البته کنگره امسال به شکل مجازی از اوایل تابستان کلید می‌خورد و سخنرانی‌هایی در ۱۴ رشته تخصصی دندانپزشکی خواهیم داشت که قابل استفاده برای تمامی همکاران است.

در ادامه این نشست خبری، امیر عزمی دبیر اجرایی کنگره به اهمیت این رویداد علمی و پزشکی در ابعاد مختلف آن اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌کنیم کنگره امسال در حدود ۵ هزار ثبت و ۱۰ هزار بازدید کننده داشته باشد.

وی با اشاره به همکاری ۴۰۰ نفر عوامل اجرایی در برگزاری کنگره، افزود: ۲۰ کمیته مختلف اجرایی از همکاران دندانپزشک، شبانه روزی مشغول فراهم کردن مقدمات برگزاری کنگره هستند.

پیمان کشاورز معتمدی دبیر نمایشگاه کنگره نیز به ارائه توضیحاتی پیرامون نمایشگاه ندانپزشکی در حین برگزاری کنگره پرداخت و گفت: تلاش کرده ایم بیشترین فضا را برای تولید کنندگان تجهیزات دندانپزشکی در کشور اختصاص دهیم.

وی افزود: حدود ۱۰ هزار متر مربع فضای مفید برای برپایی غرفه‌های نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید