اخبار دندانپزشکی و پزشکی

رونمایی از سامانه جامع اطلاعات دانشکده های دندانپزشکی در دهه فجر

رونمایی از سامانه جامع اطلاعات دانشکده های دندانپزشکی در دهه فجر

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، جلسه شفاف سازی فعالیت‌های دبیرخانه های شورای دندانپزشکی، شورای تخصصی و مرکز سنجش آموزش پزشکی از مجموعه جلسات شفاف‌سازی حوزه معاونت آموزشی با حضور دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت مسئولین کارگروه شفاف‌سازی و دبیران مربوطه در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

حق دوست در این جلسه یادآور شد: وجود سامانه پاسخگویی، تلفن گویا در راستای ثبت و ضبط مکالمات و پیگیری موارد، دسته‌بندی و پاسخگویی به سوالات رایج مخاطبان و ارزیابی دانشگاه ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند در حوزه شفاف سازی انجام شود تا ضمن بررسی مشکلات به اصلاح فرایندها پرداخت و کارها با سرعت و کیفیت بالاتری انجام شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد ریشه عدم همکاری در شفاف‌سازی، تناقض‌گویی و وجود ابهامات و سلیقه‌های مختلف مسئولین است که لازم است با شفاف‌سازی و همکاری با هم به یک اجماع دست یابیم.

در ادامه دکتر بهزاد هوشمند دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از رونمایی سامانه جامع اطلاعات دانشکده های دندانپزشکی در ایام الله دهه فجر سال جاری خبر داد و افزود: تمامی اطلاعات اعم از اطلاعات تقسیم نیروها، برگزاری آزمون ها، تعداد و نحوه پذیرش دانشگاه ها و سهمیه ها و اعتبار بخشی و… در این سامانه قابل دسترسی است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه وظیفه وزارت بهداشت سیاست‌گذاری و نظارت است لذا وظایف قابل واگذاری به دانشگاه‌ها  در حال بررسی است و ان شاءالله تا دهه مبارک فجر، انتقال وظایف به دانشگاه‌ها انجام خواهد شد.

سپس دکتر سید سعید هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به اسناد بالادستی به شفاف‌سازی فعالیت‌های مرکز سنجش آموزش پزشکی پرداخت و تاکید کرد: عواملی مانند تفاوت در تفسیر مصوبات، مشخص نبودن شرح وظایف به خصوص در حوزه فعالیت‌های مشترک، مشخص نبودن سلسله‌مراتب برخی از حوزه های تصمیم گیرنده و عدم شفافیت در مسائل اقتصادی از جمله مشکلات موجود در مسیر شفاف‌سازی است.

 هاشمی افزود: اف آی کیو جدید مرکز سنجش آموزش پزشکی در هفته جاری روی سایت این مرکز قرار خواهد گرفت و راه اندازی آزمون های آنلاین، مکاتبه و راه‌اندازی مراکز دارای نقص و تازه راه اندازی شده، آزمون های مبتنی بر رایانه، تشکیل کمیته ارتقاء آزمون های آنلاین و ارتقا و توانمندسازی اساتید برای استفاده از آزمون های مذکور و همچنین طراحی سامانه پیش بینی رشته قبولی در دستور کار این مرکز قرار دارد.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید