اخبار دندانپزشکی و پزشکی

دسترسی بدون واسطه به اقلام دندانپزشکی و دیابت

کارنامه نهایی آزمون دستیاری دندانپزشکی منتشر شد

[ad_1]

محمدرضا نجاتیان پور مدیر این پروژه در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: بازار بزرگ تجهیزات پزشکی کشور نیازمند شبکه توزیع منسجم، نظام مند و شفافی است که به رغم اذعان بسیاری از فعالان و سیاست گذاران اقتصادی و نظارتی به این موضوع، هنوز اقدام اجرایی ارزنده‌ای در این رابطه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: این موضوع، خصوصاً در رابطه با اقلام مصرفی و برخوردار از ارز دولتی از اهمیت به سزایی برخوردار است و واقعیت این است که اگر چنین شبکه رسمی و قابل نظارتی در حوزه اقلام پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی شکل گرفته بود، بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از قبیل قاچاق معکوس کالا به کشورهای همسایه کاهش پیدا می‌کرد و شاهد موج‌های غافلگیر کننده غیر واقعی کمبود کالا در کشور نبودیم.

به گفته نجاتیان پور، دسترسی به موجودی کالا و نظارت هدفمند بر توزیع آن در سطح کشور یکی از دغدغه‌های همیشگی سیستم‌های نظارتی بوده که با استفاده از توانمندی سیستم‌های آنلاین می‌توان ضمن کمک به توزیع عادلانه کالا و محصول، فرایند برنامه ریزی و تأمین را هدفمند ساخته و بستری جهت تصمیم گیری و برنامه ریزی صحیح ایجاد نمود.

وی ادامه داد: بحث اطمینان از اصالت کالا نیز، یکی از موضوعات مهمی است که در صورت وجود شبکه توزیع نظام مند، قابل تحقق خواهد بود.

نجاتیان پور افزود: تجربه جهانی نشان می‌دهد که امکان دسترسی ۲۴ ساعته، سهولت دریافت کالا، اطمینان از اصالت کالای خریداری شده، ایجاد زنجیره توزیع مطمئن و عادلانه، حصول اطمینان از صحت قیمت کالای خریداری شده، حذف دلالی گری و منفعت سود اقتصادی و هزاران منافع دیگر، موازنه مبادلات تجاری دنیا را به سمت تجارت آنلاین سوق داده است.

وی افزود: خوشبختانه امروزه می‌بینیم که اطلاع رسانی گسترده‌ای از طریق سایت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو و همچنین رسانه‌های رسمی در خصوص معرفی سایت «آنلاین دیابت» و «دنسیکس» صورت پذیرفته که بیانگر و موید اهمیت این موضوع است.

نجاتیان پور گفت: حسب زیر ساخت‌های آنلاین ایجاد شده جهت توزیع مستقیم و آنلاین محصولات سلامت محور در حوزه‌های دندانپزشکی، دیابت و نوارهای تست قند خون و محصولات مورد نیاز بیماران دیابتی جهت کنترل قند خون و همچنین کالاهای تولید داخل، مصرف کنندگان این محصولات می‌توانند با مراجعه به این وب سایت‌ها نسبت به تهیه این اقلام به صورت مستقیم و کنترل شده اقدام نمایند.

وی ادامه داد: در کنار فراهم شدن بستر آنلاین عرضه اقلام دندانپزشکی، با پیاده سازی همان الگوهای اجرایی در بخش دیابت، توانسته ایم با ایجاد فروشگاه «آنلاین دیابت» اقلام مورد نیاز بیماران دیابتی و نوارهای تست قند خون را نیز در اقصی نقاط کشور توزیع نمائیم تا ضمن رفع گوشه‌ای از دغدغه‌های سلامت فردی و اجتماعی این گروه از هموطنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نقش خود را در توزیع عادلانه کالا در یک زنجیره توزیع امین کشوری ایفا کنیم.

نجاتیان پور اضافه کرد: به این صورت، کالایی که با ارز دولتی که قطعاً سوبسید تعلق گرفته به آن باید به مردم و بیماران تعلق گیرد، از دسترس سودجویان در بخش قاچاق معکوس کالا دور خواهد گردید.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که با بسط و گسترش راهکارهای توزیع عادلانه کالا از طریق بسترهای ایمن، مورد اعتماد و مبتنی بر زیرساخت‌های حرفه‌ای آنلاین، آسایش و آرامش خاطر را به متقاضیان این اقلام را بیش از گذشته فراهم نمائیم.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید