اخبار دندانپزشکی و پزشکی

حذف محدودیت سنی خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی افراد اوتیسم

حذف محدودیت سنی خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی افراد اوتیسم

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شادنوش، بعد از ظهر دوشنبه بیست و سوم فروردین ۱۴۰۰ در مراسم معرفی خدمات توانبخشی برای مبتلایان اوتیسم، گفت: ممنون از درک بلند سازمان بیمه سلامت برای گره‌گشایی از یکی از معضلات حوزه سلامت. وقتی از اوتیسم صحبت می‌کنیم یعنی بیماری که خانواده‌ها را زمینگیر می‌کند و در بسیاری از موارد حتی این خانواده‌ها حق آپارتمان نشینی ندارند؛ یعنی مادری که از لحظه‌ای که اختلال فرزندش را می‌فهمد باید استرس داشته باشد و با هزاران زحمت کودک را پرورش دهد.

وی افزود: وظیفه ما درک این معضلات است و افرادی در جایگاه ما اگر این کار را دنبال نکنند مسئولیت مستقیم شرعی دنیایی و آخرتی دارند و می‌بایست در محکمه الهی پاسخگوی فرصت سوزی باشند. این کار نتیجه یک کار خوب با بخش مردم نهاد است. اگر نهادهای مردمی با درایت مدیران در کنار بخش دولتی قرار گیرند و هدف برداشتن موانع را داشته باشیم معضلاتی که ابرقدرت‌ها برای ما ایجاد می‌کنند، ناچیز خواهد شد. بسیاری از مشکلات ما به دلیل نداشتن بلند اندیشی های درونی است. اگر خود را جزئی از مردم بدانیم این مشکلات هم رفع خواهد شد و مردم ما را از خود می‌دانند. این راه در اینجا متوقف نخواهد شد و به دنبال گام‌های بلندتر هستیم.

شادنوش افزود: در کنار کمک بزرگ امروز بیمه، کار خود را ادامه خواهیم داد و در دو سال گذشته دندانپزشکی تحت بیهوشی این افراد تا سن ۷ سال را پوشش می‌دادیم که امسال این محدودیت سنی را بر می‌داریم. به بهانه ورود بیمه سعی می‌کنیم فرانشیزهایی که ممکن است باری بر دوش خانواده‌ها باشد را رفع کنیم تا مشکلی بر دوششان نباشد و به گونه‌های دیگر این مشکل را جبران کنیم.

شادنوش با تشکر از مجلس شورای اسلامی و انجمن اوتیسم، تاکید کرد: مجلس برای بیماران خاص و نادر کنار ما بودند و در سال قبل ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیماران نادر تعلق گرفت که امسال این رقم ۲ برابر شده است و وام قرض‌الحسنه برای این افراد در نظر گرفته شده که از شما می‌خواهم به تعداد صفرهای این ارقام نگاه نکنید بلکه به مشکلات ۵۰۰ هزار خانواده‌ای که در کشور دارای این بیماران هستند، بنگرید.

وی افزود: کارهای نکرده بسیار است و کارها به آن درجه از بلوغ رسیده است که بیمه پایه آمده و این حلقه‌های جدا را به هم متصل کرده است. ما برنامه خوب کد ۲۴۷ و ۷۲۴ را در کشور داریم که برای مدیریت سکته‌های قلبی و مغزی داریم تا از بروز مشکلات ثانویه جلوگیری کنیم. حدود ۶۰ هزار سکته مغزی در سال داریم که حدود ۷۰ درصد آنها نیازمند خدمات توانبخشی سرپایی هستند و حدود ۴۵ درصد آنها به گفتار درمانی و ۷۰ درصد به کاردرمانی نیازمند هستند ولی بیمه‌ای نیست. استدعا دارم در این زمینه هم عنایت فرمائید که دارو انقدر ارزان در اختیار شهروند قرار گیرد که هر کدام داروخانه‌ای از داروها با قیمت مناسب داشته باشیم. باید برنامه‌ها به روز شود.

شادنوش گفت: بیمه سلامت پیش قدم بوده و از سایر بیمه‌های پایه هم دعوت می‌کنم که به این حرکت بپیوندند.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید