مقالات تخصصی دندانپزشکی

انتخاب جداکننده مناسب برای زباله آمالگام باعث تضمین سلامت عمومی می‌شود.

دفع زباله آمالگام

بسیاری از مطب های دندانپزشکی با نصب جداکننده آمالگام در مطب های خود، قانون آمالگام دندانی آژانس حفاظت از محیط زیست را رعایت کرده اند. این جداکننده آمالگام با جذب تمام ذرات آمالگام در خطوط فاضلاب قبل از ارسال زباله به سیستم فاضلاب عمومی نقش مهمی ایفا می کند. ثابت شده است که حرکت به سمت انطباق کامل با آمالگام EPA به کاهش شدید میزان جیوه موجود در سیستم‌های آبی ما کمک می‌کند و تضمین می‌کند که محیط زیست تا حد ممکن ایمن باقی بماند.

اگرچه بسیاری از دندانپزشکان بر این باورند که نصب جداکننده آمالگام در عمل، خود به این معنی است که آنها کاملاً با قانون EPA مطابقت دارند، اما اینطور نیست. جزییات بیشتری در این زمینه وجود دارد. برخی از روش ها ممکن است هزینه های طولانی مدت نگهداری جداکننده آمالگام را برای اطمینان از عملکرد مناسب در نظر نگرفته باشند. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا مطمئن شوید که جداکننده مناسب را برای تمرین خود انتخاب کرده اید و دستگاه به درستی عمل می کند تا از انطباق کامل با مقررات اطمینان حاصل شود.

ظرفیت فیلتر و نگهداری سالانه

به طور کلی، هر چه مطب بزرگتر باشد، زباله بیشتری تولید و در جداکننده جمع آوری می شود. مهم است بدانید که جداکننده نه تنها ضایعات آمالگام را جمع‌آوری می‌کند، بلکه تمام ضایعاتی را که از طریق سیستم مکش عبور می‌کنند، جمع‌آوری می‌کند، این شامل پامیس خمیری پروفی است که در طول تمیز کردن دندان‌ها تولید می‌شود. علاوه بر این، جداکننده آمالگام شما زباله های تولید شده در اثر سایش هوا را جمع آوری می کند. همه اینها به زباله های جمع آوری شده توسط فیلتر جداکننده اضافه می شود.

به طور متوسط ​​زباله تولیدی در هر اپراتور حدود 0.5 لیتر در سال است. می توانید با اضافه کردن آن حجم به تعداد اپراتورهای موجود در محل کار، تخمین خوبی از میانگین ضایعات خود در سال بدست آورید.

همه فیلترهای جداکننده یکسان ایجاد نمی شوند، زیرا برخی از آنها ظرفیت فیلتر بسیار بیشتری نسبت به بقیه دارند. علاوه بر این، برخی از جداکننده ها می توانند ظرفیت فیلتر خود را افزایش دهند تا با خروجی زباله شما هماهنگی داشته باشند.مهم است بدانید که آیا قصد دارید به زودی آن را گسترش دهید. هنگام تخمین اینکه چقدر فیلتر برای پوشاندن زباله های شما بین مبادلات نیاز است، حتما این متغیرها را در نظر بگیرید. اگر فقط یک اندازه فیلتر برای جداکننده شما در دسترس باشد، هر سال چند بار باید آن فیلتر را عوض کنید تا از زباله های خود مطلع شوید؟

فیلتر آمالگام کامل = عدم انطباق

هنگامی که فیلتر جداکننده آمالگام به طور منظم طبق توصیه های سازنده تعویض نشود، به زودی پر می شود. پس از پر شدن، ضایعات آمالگام به تجمع در داخل واحد ادامه می‌دهند و در نهایت زباله‌ها به خط تخلیه سرازیر می‌شوند. در این مرحله جداکننده کار نمی کند و مطب دندانپزشکی از انطباق خارج شده و جریمه های قانونی دارد ( در ایالات متحده امریکا). مطمئن شوید که مطب شما جداکننده های آمالگام را به طور منظم تعویض می کند تا اطمینان حاصل شود که هرگز به ظرفیت کامل نمی رسند. همچنین توصیه می شود به دنبال فروشنده جداکننده آمالگام باشید که می تواند با ایجاد یک برنامه بازیافت خودکار برای مطب شما، کمک کند تا اطمینان حاصل شود که فیلترها بر اساس یک برنامه منظم تعویض می شوند.

گزارش تعمیر و نگهداری جداکننده آمالگام

مطب های دندانپزشکی باید گزارش های نگهداری را برای انطباق کامل با EPA حفظ کنند. این شامل موارد زیر است:

  • تعداد فیلترهای جداکننده ای که در سال مبادله می شود
  • این فیلترها به کجا برای بازیافت ارسال می شوند.

این را می توان به صورت دستی در دفتر انجام داد، یا می توانید از ابزار گزارش استفاده کنید، که می تواند توسط تامین کننده جداکننده شما ارائه شود. از آنجایی که این بخش مهمی از الزامات است، مطمئن شوید که جداکننده‌ای را انتخاب کنید که ابزار گزارش‌دهی مناسبی را که متناسب با نیازهای کار شما باشد، در اختیار شما قرار دهد.

دوام و تضمین

جداکننده آمالگام یک قطعه تجهیزات موقتی نیست. برخی از جداکننده ها برای ماندگاری در طول عمر مطب شما ساخته شده اند و برخی دیگر اینگونه نیستند. حتماً جداکننده‌هایی را در نظر بگیرید که با مواد بادوام ساخته شده‌اند و مراقب مواردی باشید که ممکن است چند سال بعد نیاز به تعویض داشته باشند.

همچنین مراقب گارانتی محصولات باشید، زیرا برخی از جداکننده ها دارای ضمانت مادام العمر هستند و برخی دیگر محدود هستند.

منبع: انجمن دندانپزشکان امریکا

دیدگاهتان را بنویسید