اخبار دندانپزشکی و پزشکی

برنامه آموزشی کارشناسی ارشد پروتزهای دندانی مصوب شد

برنامه آموزشی کارشناسی ارشد پروتزهای دندانی مصوب شد

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین جلسه کمیته راهبردی پیرادندانپزشکی در دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی تشکیل شد و چند برنامه و سند به تصویب رسید.

در این جلسه برنامه کارشناسی سلامت دهان مورد تصویب قرار گرفت و سند توسعه نیروهای حد واسط علوم دندانپزشکی توسط دکتر حصاری به زودی تکمیل می شود.

بازنگری برنامه کارشناسی پیوسته پروتز مصوب شد و مقرر شد برنامه کارشناسی ارشد پروتزهای دندانی با نظر مساعد در نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی پیگیری شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد در سند توسعه متوازن نیروهای پیرادندانپزشکی مسئله کارشناسی ارشد و Ph.D پروتز مد نظر قرار گیرد. همچنین مقرر شد جهت برآورده ساختن نیازهای اعضا هیئت علمی خاص آموزشکده‌های پروتزهای دندانی به تعداد لازم و با تعهد خاص برای آموزش در آموزشکده‌های پروتزهای دندانی نیز اقدام لازم صورت پذیرد.

دهمین جلسه کمیته راهبردی پیراپزشکی شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی ۲ برنامه آموزشی یا کوریکولوم را به تصویب رساند. در این جلسه کوریکولوم کارشناسی ناپیوسته سلامت دهان و کوریکولوم کارشناسی ارشد پروتزهای دندانی به تصویب رسید.

نشست هیئت بورد دندانپزشکی عمومی با حضور دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی و روسا و معاونین دانشکده‌های دندانپزشکی کشور به صورت مجازی برگزار شد.

از جمله اهداف این نشست می توان به بررسی شیوه اجرای برنامه آموزشی به تفکیک واحدهای آموزشی، محتوای آموزشی و شیوه ارزشیابی، بررسی مشکلات اجرایی برنامه آموزشی در دانشکده‌های دندانپزشکی و راهکارهای حل آن و ارائه پیشنهادها و راهکارهایی در زمینه تعالی برنامه دندانپزشکی عمومی اشاره کرد.

همچنین امکان سنجی انجام آموزش در عرصه و ترغیب اعضای هیئت علمی به شرکت در فراخوان ها و رفع مشکل رفاهی آنان از دیگر اهداف این نشست بود.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید