اخبار دندانپزشکی و پزشکی

رونمایی از پروژه ملی مجازی سازی برنامه درسی دندانپزشکی عمومی

نتایج نهایی آزمون دستیاری دندانپزشکی اعلام شد

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهزاد هوشمند درباره جزئیات رونمایی از پروژه ملی مجازی سازی کوریکولوم دندانپزشکی عمومی کشور در بخش نظری اظهار داشت: این بخش از مجازی سازی در راستای استفاده از تکنولوژی نوین آموزشی در سطح دنیا مطرح است.

وی با بیان اینکه مجازی سازی در رشته های علوم پزشکی در برنامه تحول آموزش هدف گذاری شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی تخصصی کشور از حدود ۶ ماه قبل با بهره مندی از کار تیمی بالغ بر ۲۵۰ نفر از اساتید دانشکده های دندانپزشکی سراسر کشور و بهره مندی از توان افراد موثر در انجمن های علمی تخصصی این پروژه را آغاز کردیم و اکنون شاهد بهره برداری از این پروژه هستیم.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ادامه داد: در این پروژه بالغ بر ۱۲ گروه آموزشی شامل ۱۰ گروه بالینی و ۲ گروه علوم پایه مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه در ۶ گروه، ۱۰۰ درصد بسته آموزشی، در ۲ گروه ۸۰ تا ۹۰ درصد و در ۲ گروه دیگر ۴۰ تا ۵۰ درصد بسته های آموزشی آماده هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در یک برنامه زمان بندی شده حداکثر تا ۲ هفته آینده  تمام بسته ها آماده شوند.

هوشمند با اشاره به اینکه اپیدمی کرونا سبب شد تا برخی سیاستگذاری ها تسریع پیدا کند، گفت: امیدوارم با حمایت وزارت بهداشت زیرساخت های لازم صورت گرفته و در بودجه در اختیار آزمایشگاه مجازی قرار گیرد.

وی به فاز ۲ و۳ پروژه اشاره و اظهار کرد: ۲ فاز در پروژه به دروس کارگاهی و آزمایشگاهی مربوط می شود.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با بیان اینکه بحث عدالت آموزشی هم در این پروژه برای ما اهمیت داشت، یادآور شد: در کشور ۴۳ دانشکده دندانپزشکی وجود دارد که بالغ بر ۲۵ دانشکده از نظر سوابق در وضعیتی هستند که نیروی انسانی آنها از بعد هیات علمی با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: بنابراین پروژه مجازی سازی در راستای تحقق عدالت آموزشی این امکان را فراهم کرده است که تمام دانشجویان در دانشکده های کشور بتوانند به محتوای آموزشی استاندارد دسترسی پیدا کنند.

هوشمند گفت: امیدواریم این پروژه خروجی بسیار خوبی داشته باشد تا دانشجویان در سراسر کشور بهره کافی را ببرند.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید