اخبار دندانپزشکی و پزشکی

دکتر علی شافی اولین رییس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران شاخه مازندران

دکتر علی شافی اولین رییس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران شاخه مازندران

[ad_1]


دکتر شافی از تاریخچه انجمن دندانپزشکی ایران در استان مازندران می گوید

مصاحبه خبرنگار روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی بابل با دکترعلی شافی متخصص دندانپزشکی، اولین رییس انجمن دندانپزشکی ایران شعبه مازندران و ریاست اولین دانشکده دندانپزشکی استان مازندران در بابل و به تاریخچه تاسیس انجمن دندانپزشکی ایران در استان مازندران پرداخت.

وی بیان داشت: تا سال 1376 انجمن دندانپزشکی ایران شعبه ای در استان مازندران نداشت هیچ نماینده ای هم از سطح استان در انجمن مرکزی حضور نداشت.  دندانپزشکان مازندران غایب همیشگی در کنگره ها و همایش های علمی بودند.

تا اینکه پس از پیگیری ها و درخواست ها درهمان سال هیاتی از طرف انجمن دندانپزشکان ایران توسط دکتر اردوبازاری و دکتر ظفرقندی  تشکیل شده بود جهت بازدید از مراکز و مساعدت جهت تشکیل انجمن دندانپزشکی در مازندران بعمل بیاورند.

این هیات پس از بررسی های بعمل آمده و با توجه به اینکه  دانشگاه علوم پزشکی بابل اولین دانشکده دندانپزشکی استان مازندران را در سال 1372 در شهرستان بابل تاسیس کرد و به جذب دانشجوی دوره دکتری دندانپزشکی و قبل از ان مرکز بهداشت کاران دهان و دندان داشت و با توجه  به اینکه شهرستان بابل و دانشگاه علوم پزشکی بابل قطب پزشکی و دندانپزشکی منطقه شده بود و با توجه به امکانات علمی، درمانی و آموزشی در این دانشگاه سطح بالاتری داشت و نیز تعداد بالای شاغلین، همکاران و اعضای هیات علمی متخصص و عمومی در سطح شهر بابل انجمن به این نتیجه رسید انجمن دندانپزشکی ایران شاخه مازندران در بابل در مجاورت دانشکده دندانپزشکی تاسیس بشود.

 

دکتر شافی خاطر نشان کرد: در آن زمان ریاست دانشکده دندانپزشکی با بنده بود و بنده توانستم با موافقت ریاست وقت دانشگاه از امکانات دانشگاه علوم پزشکی بابل در باب گسترش این انجمن استفاده بکنم

و به ارائه خدمات به همه همکاران شاغل در استان از غرب تا شرق بپردازیم

بعد از مدتی شرکت تعاونی دندانپزشکی که خود زیرمجموعه انجمن بود تاسیس و را اندازی شد

ما در دفتر بابل اقلامی که باید توزیع میشد مثل مواد دندانپزشکی و کارپول آماده سازی و به به مطب دندانپزشکی همکاران سراسر استان ارسال میگردید

 

فیلم کامل مصاحبه دکتر شافی اولین رییس انجمن دندانپزشکی ایران در مازندران را در ادامه می توانید مشاهده کنید


 



 

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید