اخبار دندانپزشکی و پزشکی

بهبود مشکلات دهان و دندان با فناوری‌های جدید پزشکی

بهبود مشکلات دهان و دندان با فناوری‌های جدید پزشکی

[ad_1]

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در جهان امروزی محافظت دندان به یکی از دغدغه‌های بشر تبدیل شده است در این میان دو دلیل به درستی از همه دلایل واضح‌تر می‌باشد دلیل اول این است که دندان در واقع یک قسمت مهم برای حفظ زیبایی چهره هر انسان و البته یک قسمت مهم از سیستم گوارش می‌باشد که آسیب به آن تأثیر جبران ناپذیری روی سلامتی هر فرد می‌گذارد دلیل دوم این است که بیمه‌ها خدمات دندان پزشکی را یا به درستی پوشش نمی‌دهند یا اصلاً پوشش نمی‌دهند و برای خانواده‌ها بروز مشکلات برای دندان برای اعضای خانواده به یک کابوس تبدیل شده است که حداکثر سعی خود را انجام می‌دهند تا با جلوگیری اعم از مسواک زدن و ضد عفونی دهان و دندان هیچ یک از اعضای خانواده دچار مشکلات دهان و دندان نشوند. دو روش برای درمان مشکلات دهان و دندان وجود دارد که کامپوزیت دندان و ایمپلنت دندان از جدیدترین راه‌های موجود هستند.

ایمپلنت دندان برای افرادی که دندان‌های خود را از دست داده اند

روش جدید ابداعی برای جبران از دست دادن دندان در جهان ایمپلنت دندان یا کاشت دندان می‌باشد. این روش با استفاده از جراحی صورت می‌گیرد، در این روش پایه‌ای با جنس تیتانیوم با استخوان فک صورت که به استخوان جمجمه متصل است ارتباطی سازگار برقرار می‌کند این ریشه تیتانیومی به اندازه کافی کوچک است تا بتواند درون استخوان زیر لثه قرار بگیرد تا بتواند به مانند یک ریشه معمولی عمل کند و همچنین باعث می‌شود دندانی که روی آن سوار شده است استحکام خوبی داشته باشد البته ایمپلنت دندان برای همه جوابگو نیست مخصوصاً افرادی که دچار پوکی استخوان می‌باشند یا افرادی که دارای سرطان یا بیماری‌های هستند که نیاز به شیمی درمانی خواهند داشت و افرادی که سیگار استعمال می‌کنند. برای درمان بیماری که دندان‌های وی دچار مشکل نموده شایسته است به یک متخصص مجرب مراجعه کند باید بدانیم حتی در کشور ایالات متحده نیز براساس انجمن دندان پزشکی آمریکا (ADA) هیچ تخصصی به نام متخصص ایمپلنت موجود نمی‌باشد و بیماران باید برای شناخت متخصص ماهر و مجرب باید نکاتی را مد نظر قرار دهند. باید توجه داشت یک جراح فک و صورت بهتر از هر جراح دندان پزشکی می‌تواند در زمینه ایمپلنت بهتر عمل کند در واقع متخصص ایمپلنت یک رشته نیست و دوره خاصی در سطح دانشگاه برای آن وجود ندارد با این توضیحات حتماً دچار استرس می‌شوید در واقع اگر می‌خواهید خیالتان از بابت جراحی ایمپلنت تان راحت باشد باید یک جراح دندان پزشک و یک جراح فک و صورت را به خدمت بگیرید و ترکیب این دو پزشک یک متخصص ایمپلنت خواهد بود. یادمان باشد با یک عمل جراحی درست می‌توانیم به سلامت لثه و نتایج مثبت طولانی مدت دست پیدا کنیم. هر چند باید توجه داشته باشیم که یک متخصص خوب باید سعی کند برای حل مشکلات دهان و دندان از راه‌هایی به غیر از ایمپلنت استفاده کند چون ایمپلنت‌ها نیز مشکلات خاص خود را دارند.

اصلاح طرح لبخند با استفاده از کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان ها برخی از رایج‌ترین مواد مورد استفاده امروز در کلینیک‌های دندانپزشکی هستند که عمدتاً برای بازسازی‌های زیبایی شناختی دندان‌های جلو (اصلاح طرح لبخند) و همچنین برای پر کردن دندان‌های آسیاب بزرگ استفاده می‌شوند. به منظور انطباق با نیازهای خاص هر بیمار، انواع متعددی از کامپوزیت‌ها با ویژگی‌ها و حالت‌های مختلف استفاده در بازار وجود دارند، گاهی اوقات می‌تواند برای مراجعه کنندگان کمی گیج کننده باشد که کدام نوع کامپوزیت دندان را برای هر مورد بالینی انتخاب کنند.

بلیچینگ دندان ویژه افرادی که می‌خواهند دندان‌های سفیدی داشته باشند.

بلیچینگ دندان یکی از روش‌های سفید کردن دندان، با کمک مواد ویژه ای است. این کار می‌تواند هم در مطب دندانپزشک توسط متخصص بلیچینگ انجام شود و هم در منزل توسط خود فرد. البته اگر قرار بر این باشد که دندان‌های خود را در منزل بلیچینگ کنید می‌بایست از روش متفاوتی نسبت به بلیچینگ دندان در مطب دندان پزشکی استفاده کنید. بلیچینگ دندان و یا همان سفید کردن دندان، موجب افزایش اعتماد به نفس افراد شده و حس زیبایی و آراستگی به فرد می‌دهد. از این رو این روش طرفداران زیادی دارد. در انتها باید بگوییم که بلیچینگ دندان نسبت به کامپوزیت دندان صدمه کمتری به مینای دندان وارد می‌کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید