اخبار دندانپزشکی و پزشکی

چرا از ایمپلنت دندان استفاده می‌کنیم؟

چرا از ایمپلنت دندان استفاده می‌کنیم؟

[ad_1]

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ایمپلنت دندان در حقیقت نوعی دندان مصنوعی است که مانند دندان طبیعی از دو بخش ریشه و تاج تشکیل شده است. ریشه‌ی ایمپلنت‌ها معمولاً از جنس تیتانیوم ساخته شده اند. این ریشه‌ها به عنوان نگهدارنده ی پروتزها و روکش‌ها عمل می‌کنند و جایگزین مناسبی برای دندان‌های از دست رفته خواهند بود. ایمپلنت دندان بهترین روش درمان بی دندانی است. این روش نسبتاً ماندگاری بالایی دارد. برخلاف دندان مصنوعی ایمپلنت‌های دندانی از تحلیل بافت استخوان فک جلوگیری می‌کنند. یکی از تمایزات دیگر ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی می‌تواند ثابت بودن ایمپلنت‌ها باشد. ایمپلنت‌های دندانی کاملاً در فک ثابت هستند و برای حفظ بهداشت و موارد این چنین لازم نیست آن‌ها را از دهان خارج کرد.

بی دندانی مشکلات زیادی را برای افراد می‌تواند ایجاد کند. افراد در لبخند زدن، غذا خوردن با مشکلاتی رو به رو می‌شوند. ایمپلنت دندان می‌تواند راه حل مناسبی برای بسیاری از مشکلات حاصل از بی دندانی باشد. ایمپلنت‌ها ظاهری کاملاً طبیعی دارند. بعد از این که ایمپلنت‌ها در استخوان فک ثابت می‌شوند از تحلیل بافت استخوان فک جلوگیری می‌کنند. افراد در جویدن غذاها با محدودیتی رو به رو نخواهند شد.

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های دندان ظاهری کاملاً طبیعی دارند و مشابه دندان‌های طبیعی فرد هستند.

ایمپلنت‌های دندان کاملاً در استخوان فک ثابت می‌شوند. برخلاف دندان مصنوعی لغزش و حرکت ندارند.

بعد از استفاده از دندان مصنوعی استخوان فک فرد به مرور زمان تحلیل می‌رود. از آنجایی که ایمپلنت دندان در استخوان فک قرار داده می‌شود از تحلیل بافت استخوان فک جلوگیری می‌کند.
افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند در جویدن بعضی از غذاها با محدودیت‌هایی رو به رو می‌شوند. ایمپلنت‌های دندان عملکردی مانند دندان طبیعی دارند و فرد در جویدن غذاها با مشکلی رو به رو نمی‌شود.

مراقبت از ایمپلنت‌های دندان کاملاً مشابه دندان طبیعی است و می‌توان با استفاده از مسواک و نخ دندان بهداشت آن‌ها را حفظ کرد.

ایمپلنت‌های دندان ماندگاری بسیار بالایی دارند و ماندگاری این روش تا حد زیادی به رعایت اصول بهداشتی وابسته است.

در روش ایمپلنت دندان کیفیت سایر دندان‌ها تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

از آنجایی که دندان مصنوعی روی لثه حرکت می‌کند باعث تحریک بافت لثه و ناهنجاری‌های لثه‌ای می‌شود. برخلاف دندان مصنوعی ایمپلنت‌ها کاملاً در فک ثابت هستند و آسیبی به بافت لثه وارد نمی‌کنند.

ایمپلنت برای افراد سیگاری

مصرف سیگار می‌تواند اثرات نامطلوبی بر میزان موفقیت کاشت ایمپلنت دندان داشته باشد. احتمال شکست ایمپلنت دندان در افراد سیگاری وابسته به میزان مصرف سیگار است. هرچه مصرف سیگار بیشتر باشد احتمال شکست نیز افزایش می‌یابد. پیشنهاد ما به افراد سیگاری این است که مصرف سیگار را تا حدی که می‌توانند محدود کنند.

محدودیت سنی انجام ایمپلنت دندان

معمولاً استخوان بدن انسان تا سن ۱۸ سالگی رشد می‌کند. در این سن استخوان‌ها به رشد کامل خود رسیده اند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سن ۱۸ سالگی ایمپلنت دندان را انجام ندهید. در غیر این صورت محدودیت دیگری از نظر سنی برای انجام ایمپلنت وجود نخواهد داشت. افراد درهر سنی که باشند می‌توانند از این درمان برای برطرف کردن مشکلات بی دندانی خود استفاده کنند.

انواع روش‌های انجام ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان معمولاً به دو روش معمولی و فوری انجام می‌شود.

روند انجام کار در روش فوری به این صورت است که در همان زمان که ریشه‌ی دندان از فک خارج می‌شود پایه‌ی ایمپلنت درون استخوان فک بیمار قرار داده می‌شود. انجام این روش مستلزم داشتن شرایطی است که از جمله آن شرایط می‌توان به دارا بودن میزان کافی بافت استخوان فک و لثه اشاره کرد. علاوه بر آن قسمت انتهای ریشه‌ی دندان که از فک خارج می‌شود نباید عفونت داشته باشد. وجود عفونت حین انجام ایمپلنت فوری می‌تواند موجب سرایت عفونت به بخش‌های دیگر بافت استخوان فک شود.

ایمپلنت معمولی

روند انجام ایمپلنت معمولی به این صورت است که در مرحله‌ی اول دندان کشیده می‌شود. از زمان کشیدن دندان باید حدوداً مدت ۳ ماه بگذرد. بعد از گذشت مدت زمان کافی ایمپلنت‌ها طی جراحی جزیی در استخوان فک جای گزاری می‌شوند. بعد از گذشت مدت زمانی از قرار دادن ایمپلنت دندان در استخوان فک پایه‌ی ایمپلنت در استخوان فک ثابت می‌شود. بعد از اطمینان از ثبات این پایه‌ها می‌توان پروتز مورد نظر را روی آن قرار داد.

مراقبت از ایمپلنت‌های دندان

یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مراقبت‌ها می‌تواند رعایت بهداشت باشد. ایمپلنت‌های دندان مشابه دندان‌های طبیعی هستند. هرچه مراقبت‌ها و حفظ اصول بهداشتی دقیق‌تر انجام شود ماندگاری ایمپلنت‌ها بیشتر خواهد بود.

ویزیت‌های دوره‌ای برای تشخیص زودهنگام ناهنجاری‌های احتمالی می‌تواند بسیار مهم و کمک کننده باشد.

در روزهای اولیه ی بعد از جراحی نیز مراقبت‌هایی لازم است که با راهنمایی‌های پزشک باید آن‌ها را رعایت کرد.

ایمپلنت دندان بهترین روش برای درمان بی دندانی است که تا به امروز شناخته شده است. این روش مانند تمام درمان‌های دیگر نیاز به مراقبت‌ها و رعایت نکاتی دارد که هرچه این اصول بهتر رعایت شود فرد نتیجه‌ی بهتری می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایمپلنت و لمینت و کامپوزیت دندان می‌توانید به وب سایت ما مراجعه کنید و یا با شماره‌های زیر تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

www.daya-dent.com

۰۹۹۰۷۵۷۵۰۶۵

۰۹۹۰۵۷۷۶۴۶۸

۰۲۱۷۷۹۷۸۲۴۹

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

[ad_2]
منبع

دیدگاهتان را بنویسید